Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
s6025t skrev:Tilläggsförsäkringen som ger 0kr självrisk gäller bara vid skadegörelse vid stöld är det stöldförsäkringen o 1800kr som gäller hade de bara repat bilen o inte stulit listen så hade det kostat 0kr :???:
Men ta tillbaka anmälan om listen då och be bara om ersättning för repan.. Så får verkstan fixa repan och du får 0kr i självrisk.. sen får du köpa ny list själv.. Verkstan kan nog vara snäll att sätta dit den när dom fixar repan. Listen bör ju vara billigare än självrisken?
Användarvisningsbild
av Slasse
prahna skrev:Hoppas att inte repan sitter så jag måste lacka, har jag tur så täcker listen repan:/
Men vad snodde dom? Den svarta delen under bakrutan som bara finns på sport? Vem fasen snor torkarblad?
av prahna
Ja den idiotiska lilla fjantiga listen. Hur jävla löjligt som helst. Vem fasen vill ha den:( jag skulle hellre skitit i den.
Nej jag fuskar inte med försäkringen. Inget lallande med repor osv.
av oldtimersmc
Skaffa ok-backup försäkring kostar 65kr i mån också då står de för alla självrisker...
Användarvisningsbild
av joel80
Det var dyrt.. Jag tror jag betalar kring 35kr via SBM. (395kr/år) Självriskreducering på upp till 3000kr.

Edit: fast nu hittat jag inte den på deras hemsida. Kanske har dom slutat med den? Var kanskr för billig?! Jag har använt den 2ggr under dom kanske 4-5 år jag haft den.
av oldtimersmc
prahna skrev:Kollade upp ok och den kostade 69kr/mån inte så bra villkor heller
Kolla en gång till...
av prahna
Och idag fick jag efter att ha haft en trevlig dag med ny bebis som kom till världen min xc70 nycklad över huv och förarsidan. Går det inte ha en ny bil...tre grejer på fyra månader...antingen har jag maximal otur eller så är det bara att sälja för något tristare som inte syns i mängden. Akta er för östra sjukhusets parkering vid psyket/smittskyddsenheten/förlossningen:(

Skulle vara så hårda straff för sådan här skit:(
Användarvisningsbild
av Derank
Fyfan surt, men som redan sagts, varför tecknar du inte OKs backupp tillägsförsäkring, jag har själv gjort det nu till den nya bilen, skippade Volvias tilläg, ok kostar en 700sek/år snorbilligt tycker jag med tanke på allt den täcker.
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]