- mån 15 feb 2016, 07:20
Har lagt märke till att nya V40 har dioder i skyltbelysningen, är det original och passar det våra äldre bilar?
Moderator: Moderatorer
palmqvist skrev:Du är inte den enda som trott det, men sen den varianten på LED kom o just för backljusen så slår de samman av någon anledning såg nyligen att nån hade 100w var när o hur kommer jag inte ihågDe jag har beställt (se tidigare inlägg) uppges vara 100W per lampa, d.v.s. skall motsvara en 100W reguljär glödlampa ifråga om ljusstyrka. Vi får se när jag får dem hur långt det håller.
palmqvist skrev:Du får skicka en recension på de när du monterat, 50w ger ju mera ljus än orginal fast betydligt vitare, ser ut som det sitter dubbelt så många LEDs i 100wattarna bara säkringarna klarar det står ju inte hur många riktiga W det är,priset e ju / st så frågan e om watt angivelsen oxå är detJa, jag hoppas kunna återkomma med en liten recension så småningom. Är inte särskilt orolig för att säkringarna pallar. Det sitter ju en 16 W glödlampa där original och med tanke på hur mycket effektivare LEDer är jämfört med vanliga glödlampor borde en LED-lampa med ett ljusutbyte motsvarande 100 W inte vara något problem. Har försökt luska fram den faktiska elektriska effekten men inte fått något entydigt besked. Skulle dock gissa att den kan ligga under snarare än över 16 W. Oroar mig i så fall mer för att mätvärdet skall falla utanför det intervall canbusövervakningen tillåter. Är rätt säker på att det finns övervakning på dessa lampor. Men de indikationer jag fått tyder på att risken för problem med övervakningen är rätt liten den också.
Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]