Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag bytte krängningshämmare fram på min v70, de var på mellandagsrea på skruvat.se och kändes som ett billigt sätt att testa att få bort knakandet när jag körde i farthinder. Det verkar ha funkat. Dock stör jag mig ordentligt på instruktionsfilmer på Youtube där det går så himla smidigt att demontera dem.

Det kan vara värt att nämna att man behöver en insexnyckel att spärra bulten med, och då behöver man också en ringnyckel för att lossa muttern. Sedan var ju staget "för kort", så jag behövde släppa ner bilen på en pallbock för att trycka ihop fjädringen. Men på det stora hela var det rätt okomplicerat

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan jag själv eller en mekaniker se om bumpgummit och/eller bussningarna är slitna och i behov av byte? D v s går det att bedöma visuellt? Behöver hela hjulet tas bort för en bedömning?

Aktuellt fel verkar kopplat till krängningshämmarbussningarna. Finns det fler bussningar i framvagnen som kan orsaka detta missljud?
Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]