Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Verdi skrev:
Krollspell skrev:
mattish skrev:Ni pratar om vilken traktor som är vassast på bana :lol: :lol: :roll: (B) (BE) (PO) (PO)
Vem har påstått att XC70 lr Volvo är banracingbilar? Visserligen så klår väl S/V60 506 hk Polestar många av konkurrenterna på banan.
Hur tänkte du nu, är Volvo lika med traktor?
Var beställer jag en sån bil?

Nej, det sa jag inte att du kunde, jag frågade om Volvo i allmänhet jämställs med traktor? Att Volvo hittills inte släppt den till försäljning är trist, men det är fortfaraden en Volvo.

Sen har du S60/V60 350 hk Polestar som även den har en mycket bra chassiuppsättning. Gå in på närmsta Volvoförsäljare så kan du garanterat beställa en.
VolvoB20 skrev:
Verdi skrev: Jag antar att de höll sig undan för att de var rädda för att du skulle välta över dem. ;)
TekVärlds test var ju inte så lysande förra året, så någon banbil känns ju inte XC70 som.

Jag tror att man förbättrat chassiet en hel del sen dess? Nu har jag inte ens tagit "sportchassiet" då jag inte tänkt mig en XC70 lr diesel som en fartvidunder ute efter vägarna. Jag gillade komforten, den går tyst, delvis förmodligen pga. av högre däck och lång fjädringsväg.
Inte lika vacker som en XC60, nej men större, rymligare och tystare. Detaljkvalitén känns mer som S80, XC60 mer plastig som en V60..

Nu får jag prova på en annan typ av bil i väntan på att T6 motorn hittar ner i nya S90/V90, vi får se vart kristallkulan leder nästa bilköp.

Hittade denna länken, några som iaf verkar uppskatta en XC70 :-)
http://teknikensvarld.se/volvo-xc70-ar- ... in-117363/
Senast redigerad av 1 Krollspell, redigerad totalt 0 gånger.
Jag antar att de höll sig undan för att de var rädda för att du skulle välta över dem. ;)
Haha, riktigt bra :-)
Krollspell skrev:
mattish skrev:Ni pratar om vilken traktor som är vassast på bana :lol: :lol: :roll: (B) (BE) (PO) (PO)
Vem har påstått att XC70 lr Volvo är banracingbilar? Visserligen så klår väl S/V60 506 hk Polestar många av konkurrenterna på banan.
Hur tänkte du nu, är Volvo lika med traktor?
Höddu! Ser du inte alla smilisar!?? :P Och ja, jämfört med Audi A6 ser jag Volvo som en traktor..... Men vem har sagt att det är tråkigt för det?

Jag om någon är inte bortskämd med häftiga bilar. För något år sedan blev jag utskrattad när jag kom till isen, men trots allt var det jag som körde snabbast ;) Det viktigast är att man har roligt och det spelar sällan roll vilken bil man kör på bana, det är roligt vilket som :)
Bild
Vad blev det för hundbur? Tänk på att bagagerumsskydd och skydd till baksätet är perfekt när man har hund. Bagagerumsskyddet skyddar bla från repor på den bakre kofångaren.

Har själv haft två schäfrar i en xc70 my12 något som är bra är en ramp som hunden kan gå på så slipper den hoppa:)
Mccartney skrev:Jag gick själv från xc70 D5 awd till v60 T6 awd och från två schäfrar till en tyvärr.

+ för xc70 är komforten och framkomligheten.

- jag tror att du kommer tycka D4 är slö. T6 an i v60/s60 är en perfekt kombination:)

Utställnings schäfer eller en bruks schäfer? :)
Nää den lär upplevas trött i alla lägen. Hade T6 funnits hade det utan tvekan blivit en sån. Kommer iaf att Polestera den så fort det är möjligt.

Det är mycket meriterade tävlingsföräldrar men vi tänker ha honom som bruks.
Senast redigerad av 1 Krollspell, redigerad totalt 0 gånger.
Krollspell skrev:
Mccartney skrev:Jag gick själv från xc70 D5 awd till v60 T6 awd och från två schäfrar till en tyvärr.

- jag tror att du kommer tycka D4 är slö. T6 an i v60/s60 är en perfekt kombination:)

Nää den lär upplevas trött i alla. Hade T6 funnits hade det utan tvekan blivit en sån. Kommer iaf att Polestera den så fort det är möjligt.

Det är mycket meriterade tävlingsföräldrar men vi tänker ha honom som bruks.[/

Vilken bur valde du?
Mccartney skrev:
Krollspell skrev:

Nää den lär upplevas trött i alla. Hade T6 funnits hade det utan tvekan blivit en sån. Kommer iaf att Polestera den så fort det är möjligt.

Det är mycket meriterade tävlingsföräldrar men vi tänker ha honom som bruks.[/

Vilken bur valde du?
Jag valde Volvo Original, men är andra burar bättre så har jag inga problem att byta. Tack för tipset!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]