Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikesh89
Fan xc70 e snygg!!! Man kanske skulle införskaffat sig en sådan istället :p synd på allt krom bara :( drar ner bilen så mycket i utseende :(

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Steffe3
På en T6 hade jag nog inte tagit bort emblemet heller, men nu kan det bli så att det försvinner i sommar, så folk får chansa om dom vill köra om ;p (menar förstås inte att jag skulle hindra en omkörning).

Håller dock med om det som stod i en annan tråd, en lite utförlig guide med steg etc vore trevligt, nu när folk börjar få lite kunskap om hur det kan göras ^^

Edit: D'oh, fick precis meddelande om ditt svar i den andra tråden ;p Finns kablaget även på bilar utan dragkrok dock?
Användarvisningsbild
av StefanN
Alla har den lådan vad jag förstått.
Dom sladdar som man använder i dom övre är dom gul/lila som ska kopplas med den brun/lila.
Dom nedre till bromslyset är grå/brun.
Jag lödde allt med krampslang ovanpå skarven och allt ser ut som det skulle kunna va fabriksgjort då det sitter såna skarvar på en del ställen där bak i elsystemet.
av Schmoyoho
Absolut ingen debadge eller borttagning av lister på bakluckan. Riktigt snygg färg plus MY14-optik plus lite kromdetaljer. Lastskyddet i svart hade ju varit trevligt men ska man välja mellan antingen eller så tycker jag helt klart att man behåller allt.
Användarvisningsbild
av StefanN
gurrish skrev:
Bilnörden skrev:
StefanN skrev:Vad händer om man plockar bakre delen av kabelhärvan också från nyare modell?
Intressant tanke, vart är den delad?
om ni tänker det jag tror att ni tänker är jag tveksam till om det fungerar. Änden på kabeln går väl in i ett styrdon, ecu eller liknande som styr vilken kabel som ska matas med vilken signal, tror inte den är korsad eller "patchad" på något sätt utan exakt likadan, dvs tre plus kablar och en jord.
Denna killen som säljer bakljus skickar även med elsystem från -14 för inkoppling, det kanske är nåt med det som funkar ändå?
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... 4.htm?aw=1
av daekol
Då har jag precis monterat mina bakljus. Sjukt nöjd trots att jag saknar silverlisten på luckan, trodde det skulle se jättedumt ut men ser inte så illa ut om jag får säga det själv. Dock har jag ändå beställt silverlisten för jag kommer vilja ha dit den.

Insåg dock en grej, när jag har bakluckan öppen så fungerar inte bromsljusen, tänkte nu i efterhand att jag kanske inte skulle klippt av den brungrå kabeln till kontakten vilket jag tyvärr gjorde. Är lite osäker på vad som händer om den kabeln blir matad med bromsljusström konstant.

Här är en bild på resultatet, tyvärr syns ju inte ljusen in action då solen lyser för starkt för ovanlighetens skull.
Bild

Psst, för er stalkers där ute som kollar upp regnr så är det inte rätt regnr till bilen ändå så ni behöver inte kolla upp det! :mrgreen:
av daekol
StefanN skrev:Mina bromsljus går oavsett position på luckan.
Då skulle jag nog inte klippt den brungrå kabeln m.a.o. Får skarva in den igen. För jag antar att du aldrig klippte nån kabel till dom yttre ljusen när du gjorde detta?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940