- fre 07 aug 2015, 17:00
Angående fråga #2 så är det exakt samma fråga som min trådstart. Det som gör mig osäker på att det skulle fungera är att DRL kom först MY14 på S80 och då i lite annan skepnad. Mjukvara borde ju däremot finnas, någonstans. Det är ju ändå samma bil i grunden. Borde ju finnas en programvara (eftersom den förmodligen är uppdateringsbar => nya versioner kommer som borde gå att ladda in).
S80beat skrev:Jag förmodar att du menar Autoläget som jag frågar om ? Ej P läget.Förutsatte frågan rörde din bil. I läge auto har du DRL-belysningen tänd i dagsljus och vanligt halvljus när det börjar skymma. Tunneldetektering är vad jag förstår bara ett finare ord på att automatiken fungerar även när du kör i tunnlar. Eller ett sätt att få med lite detaljer om bytena mellan DRL/halvljus. DRL =/= parkeringsljus förresten. DRL inbegriper parkeringsljus men har du DRL har du även speciella LED-lyktor. De flesta MY14-modellerna fick olika LED-strippar förutom XC70 och V50 som har DRL i form av LED:er i form av dimljusinsatser.
Angående fråga #2 så är det exakt samma fråga som min trådstart. Det som gör mig osäker på att det skulle fungera är att DRL kom först MY14 på S80 och då i lite annan skepnad. Mjukvara borde ju däremot finnas, någonstans. Det är ju ändå samma bil i grunden. Borde ju finnas en programvara (eftersom den förmodligen är uppdateringsbar => nya versioner kommer som borde gå att ladda in).
- By Lövet