Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hawkx
Jojje62 skrev:
Hawkx skrev:Situationen ter sig lite märklig. Såg i engelskt volvoforum att BLIS leveransproblem var väl kända hos engelska volvohandlare redan i slutet av mars och man informerade sina kunder.
Varför Volvo Sverige har mörkat detta och nu hamnat i situationen att man riskerer att leverera bilar som avviker från orderbekräftelsen kan man ju undra...
Kan väl vara så att säljarna i England utnyttjade de för att sälja lite mer :D
I mina papper står det BLIS så då förutsätter jag att jag får en bil med det också, (leverans v28).
England har en annan paketering av V70; Classic MY16 finns inte där utan man tog helt enkelt bort BLIS ur Driver Support paket och informerade berörda kunder.
Jag har också BLIS i min orderspec med leverens senare delen av juli.
av FBKEeyore
Jag beställde en XC70 förra veckan och med preliminär leverans v29.
I orderbekräftelsen från min återförsäljare var BLIS bortplockat.
Sen kanske hanteringen skiljer sig bland olika återförsäljare. Hur snabbt de har tagit bort detta från deras system.
av svenl
Ni som klagar på att ni inte får BLIS skall ta med i beräkningen att Volvo sänkt priserna sedan Classic-modellerna introducerades. Detta klagas det ju på i en annan tråd där de som köpt tidigt känner sig lurade. Bara automaten har gått ner från 20500 till 9900 på min XC70-16 (listpris). Jag hade lätt plockat bort BLIS om jag fått 10000 rabatt.

Det är aldrig rätt tid att köpa en bil och det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna :-P
Fast på V70 T4 är det ingen rabatt på automatlådan, men jag är övertygad att det kommer ännu bättre erbjudanden på classic framöver. :)
av Hawkx
Hmm, di.se har nu också snappat upp historien. Det börjar se som om Volvos marknadsavdelning kommer att få en del jobb framöver att förklara hur Volvo kan tumma på säkerheten som ju skall vara en av Volvo's paradgrenar.
av FBKEeyore
Jag beställde en XC70 den 28/5 och den dök upp hos ÅF idag.
Svängde förbi nu ikväll och den hade iaf kamera under backspegeln.
Däremot såg jag ingen "BLIS-knapp" på instrumentpanelen, fast den kanske inte är placerad där på Classic-modellerna?
av Daniel73
FBKEeyore skrev:Jag beställde en XC70 den 28/5 och den dök upp hos ÅF idag.
Däremot såg jag ingen "BLIS-knapp" på instrumentpanelen, fast den kanske inte är placerad där på Classic-modellerna?
Ingen knapp men en lampa på dörrsidan innanför backspeglarna.
Har du kameran i underkant på backspegeln har du BLIS, grattis...
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Daniel73 skrev:
FBKEeyore skrev:Jag beställde en XC70 den 28/5 och den dök upp hos ÅF idag.
Ingen knapp men en lampa på dörrsidan innanför backspeglarna.
Har du kameran i underkant på backspegeln har du BLIS, grattis...
Daniel, det du skriver gäller (enligt instruktionsboken) för bilar som saknar ledig plats för en BLIS-knapp i mittkonsolen. I dessa bilar hanteras funktionen genom ett menyvali MY CAR. Om det finns ledig knapp-plats så skall det finnas en BLIS-knapp.
MIn har knappar för BLIS, vingelvarning och avståndsvarning. Men de funktionerna plus resten av sådana stödfunktioner kan även hanteras via menysystemet.
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]