Hej,
Bra guide och är lätt att följa. Kan dock rekommendera VIDA där detaljerade instruktioner finns för olika modeller.
Efter att själv har bytt låset undersökta jag vad som orsakar att låset inte fungerar.
Den motor som drar låsmekanismen tappar kraft och orkar inte dra mekanismen hela vägen.
Felet orsakas troligen oftast av att fett rinner ner på kommutatorn som försämrar ledningsförmågan och motorn tappar kraft. Det verkar dock vara den större motorn som oftast får felet. Båda motorerna går ganska lätt att byta då de bara är att trycka på plats. Instruktioner finns på Youtube.
Båda motorerna går att rengöra som automoto säger men finns att köpa billigt från tex. Ebay.com eller aliexpress.com för ca. 200:- inkl moms och tull till Sverige. Nackdelen är ju att det tar ca. 3veckor innan de når Sverige så en rengöring är snabbt och kan fungera mycket länge.
Låsenheten jag bytte heter 31416681 och passar Volvo XC60 2015. Motorerna i mitt fall är 1020098 och 1010019.
Mvh

Volvo V50 2.0 FlexiFuel 2011 Motor:B4204S4 och Volvo XC60 D4 2016 Motor:D4204T14 M66