Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Riktigt kul! Jag vet känslan! Men den som väntar på nå gott har aldrig passat bättre! Jag tycker den svarta bakluckan gör hela bilen bak i från sett, sen är det kul att Volvo syskonen har likadant. Har nu kört ca 40 mil med bild i köer varje dag, 0,61 i snitt tycker jag är bra. En del tripper kommer jag ner ganska lågt, när jag åkte till jobbet idag så snitta bilen 0,41 enligt färddatorn, en resa på 3 mil utan köer. Hade då s/s och eco+ inkopplad. Ska bli intressant att se vad det blir vid pump men det är en bit kvar, ca 90 mil till tom tank.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Riktigt snygg! :-)-) Tycker V70 är väldigt snygg utan rails. Jag tycker oxå D4:an är mysig. Lånade en XC70 D4 för någon vecka sedan. Mycke nöje med bilen!
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Tack tack! Håller med! Sen växlar den här lådan inte ner lika hetsigt som D5:an gjorde, man utnyttjar vridet på ett mycket bättre sätt, trycker man plattan i botten då jävlar växlar det ner, hur mysig bil som helst! Man bara åker runt och ler:)
Användarvisningsbild
av Sleeper
Är det en bilia-p-skiva jag ser?
Ser bättre ut än min nuvarande. Kanske värt att åka ned och efterfråga en sådan.
Användarvisningsbild
av Perra83
bibbedlizard din bil ser riktigt trevlig ut!!

Jag och sambon byggde ihop en V70 D4 sport miljöbil nu ikväll. Automat med paddlar. Original 17" vill jag ha som vinterdäck och 18" på sommaren. Det kan bli vår nästa bil. 492 lax på Bygg din Volvo. Valde till rätt mycket men vi är eniga i alla val.
Vi klarar oss bra med en bil men då måste det vara en kombi så två hundar får plats. Sambon kan åka buss i alla fall tre dagar i veckan till jobbet och jag cyklar eller åker moped eller går.

C30 + V60 = V70 :wink:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Snygg bil. :-)-) En miss som jag tycker Volvo har gjort är att man inte får bromsljuset i vingen, tycker det är snyggare.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Det finns faktiskt en miss som jag tycker är mycket större och det är den där Skoda snodden som ska hålla upp lucka 1 i lastutrymmet. Kan inte förstå varför man tog bort gasdämparna när man vil att bilen ska vara premium! Den drar ner premium känslan något kopiöst! Det hitils ända som jag är missnöjd med.
Användarvisningsbild
av hållundan
bibbedlizard skrev:Riktigt kul! Jag vet känslan! Men den som väntar på nå gott har aldrig passat bättre! Jag tycker den svarta bakluckan gör hela bilen bak i från sett, sen är det kul att Volvo syskonen har likadant. Har nu kört ca 40 mil med bild i köer varje dag, 0,61 i snitt tycker jag är bra. En del tripper kommer jag ner ganska lågt, när jag åkte till jobbet idag så snitta bilen 0,41 enligt färddatorn, en resa på 3 mil utan köer. Hade då s/s och eco+ inkopplad. Ska bli intressant att se vad det blir vid pump men det är en bit kvar, ca 90 mil till tom tank.
Mycket trevlig look på din Sport!

Är 100% säker nu på att gå från V60 R-design till en V70 Sport. Frågan är, dina rutor, är de fabrikstonade? Tycker normalt att V70 ser ut att ha något ljusare toningsgrad från fabrik än mina på V60. Men på dina bilder tycker jag ju att det är rätt likt min V60.

Tjusig vagn som sagt!
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Tackar! kul med fler V70 sport på vägarna! Mina rutor är fabrikstonade, dom är även laminerade, jag tycker att toningen är lagom, trodde faktiskt att fabrikstoningen skulle vara ljusare än vad den är så jag blev positivt överraskad! Kan ju vara för att bilen är vit som det ser mörkare ut med, jag vet inte, en kollega har en MY13 V70 d4 awd r-design elektrik silver med fabrikstoning och den tycker jag ser ljusare ut. Kanske har dom ändrat procenten på toning till my15?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump