- mån 08 jun 2015, 10:40
Jag hade den på AC-verkstaden och de konstaterade att kompressorn skurit. Skall jag inte tro på det, kollar de inte lagret i frihjulet om det är såpass vanligt? Just kompressorn för 08:orna är ju känd barnsjukdom, kan det verkligen vara så enkelt att det nästan alltid är lagret som pajat då?
Yaniz skrev:Precis som helgonet påpekat så är det ingen som lyssnar! Jag orkar inte envisas med att försöka övertyga folk längre, men gör ett sista försök. I 99% av fallen så är det ICKE kompressorn som skär utan LAGRET i frihjulet (remskivan) och kostar ca: 500 att åtgärda själv (runt dryga 1000-lappen på lokal verkstad), men folk här på forumet verkar vara stenrika. En månadslön förefaller vara småpotatis.
Någon kommer nu att invända med att Volvo säger ju att det är kompressorn som skurit. Javisst, och det finns folk som hävdar att Elvis lever.
Men visst, gillar ni att betala fantasisummor, så varför inte. Det är alltid någon som får sin försörjning på detta sätt.
Skulle det mot förmodan vara någon som lyssnar och är intresserad av den betydligt billigare lösningen, så kan jag hänvisa till mina inlägg i följande tråd:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=117666
Jag hade den på AC-verkstaden och de konstaterade att kompressorn skurit. Skall jag inte tro på det, kollar de inte lagret i frihjulet om det är såpass vanligt? Just kompressorn för 08:orna är ju känd barnsjukdom, kan det verkligen vara så enkelt att det nästan alltid är lagret som pajat då?
- By Wallner77