Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Schmoyoho skrev:Jo det har iallafall funnits. Känns ju inte som så mycket att snåla in på så det kanske bara finns med vissa klädslar?
Haft Vovlo i 5 år med ficka utan att ha använt den. Måste vara en sak som man kan lägga pengarna på något vettigare.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Tycker den är suverän att ha småsaker i som man behöver ha till hands, har tex en ledficklampa där som jag använder dagligen.
av perhall
Eller parkeringsmynt...
Såg två XC70 MY15 igår och de hade genomgående vita blinkersglas.
PH
Användarvisningsbild
av hållundan
Orkar inte dra igång en ny tråd, och har säkert ett gäng allmänna frågor om XC70 2015.

Där jag bubblat mest om denna vagn är ju i "Chassi Sport Edition", men såklart ryms ju inte alla dumma spörsmål där...

Så, en dum fråga här istället, är det "hårda lastgallret" standard i XC70, eller är det bara jävligt många lagerbilar man sett med detta ikryssat i extrautrustningslistan?

I min V60 kör jag med "gardingallret" för det mesta, men det ser ju så förbaskat trist ut. Det hårda ser ju mer rätt ut.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Ja det är standard. Grymt mycket bättre än kasetterna för nät som är i vägen när man fäller sätena på V-modellerna...
Användarvisningsbild
av hållundan
philipsguy skrev:Ja det är standard. Grymt mycket bättre än kasetterna för nät som är i vägen när man fäller sätena på V-modellerna...
Kanon! Tackar för info.

Utifrån din kommentar antar jag att det inte heller är någon gardin över bagageutrymmet? För, jag är helt enig med dig med den jädra kassetten som alltid är ivägen och inte kan tas bort utan att mecka runt (fälla, flytta barnstolar, etc.). Och, när man väl fått bort den/hela gardinkassetten finns det ju aldrig plats att göra av den någonstans.

I-landsproblem, någon? :)

Edit: Nej, jag har inte riktigt lusläst alla broschyrer eller spenderat alldeles för mycket tid i utställningshallen. :roll:
Användarvisningsbild
av hållundan
philipsguy skrev:Insynsskyddet följer med också...
Allright, då vet jag. Tackar för info!
Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns plats under golvet där det är tänkt att kassetterna ska ligga när de inte används. Antar att de får plats där, men jag vet inte. Jag har ju XC70 med stålgaller, så jag har inget nät.

I min är det lite fånigt för man kan inte fälla gallret upp eller ner utan att lyfta av insynsskyddet varje gång. Men jag tror att konstruktionen på gallret är ändrat så att det går nu.
Användarvisningsbild
av hållundan
apersson850 skrev:Det finns plats under golvet där det är tänkt att kassetterna ska ligga när de inte används. Antar att de får plats där, men jag vet inte. Jag har ju XC70 med stålgaller, så jag har inget nät.

I min är det lite fånigt för man kan inte fälla gallret upp eller ner utan att lyfta av insynsskyddet varje gång. Men jag tror att konstruktionen på gallret är ändrat så att det går nu.
Men, (dum fråga igen), har insynsskyddet ingen "inbyggd" gardin (som det är i V60)? Eftersom det finns plats för kassetter under lastrumsgovlet alltså?

Helt meningslös diskussion egentligen, jag lär ju bli varse om hur skiten ser ut när den är färdigbyggd. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]