Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det slangen under metallröret med bälg på så kan det möjligen gå att bryta lös den med ex en mejsel.
Går det möjligen att komma åt bättre från undersidan eller on du avlägsnar röret med bäljen först?
oldtimersmc skrev:Är det slangen under metallröret med bälg på så kan det möjligen gå att bryta lös den med ex en mejsel.
Går det möjligen att komma åt bättre från undersidan eller on du avlägsnar röret med bäljen först?
Ja den slangen under den böjda är det,
Får försöka få loss den å sedan gå på den grövre,
Behöver dock en låååång täng tror jag..
Lrsn93 skrev:
oldtimersmc skrev:Är det slangen under metallröret med bälg på så kan det möjligen gå att bryta lös den med ex en mejsel.
Ja den slangen under den böjda är det,
Får försöka få loss den å sedan gå på den grövre,
Behöver dock en låååång täng tror jag..

Biltemas har det mesta i den vägen ,om du har möjlighet att komma dit.
Kan det vara lättare att komma åt underifrån?
Använd spegel och pannlampa eller filma med mobilen om det går.
Spännande att få vara med på distans. Som tur är så brukar det vara lättare att montera än tvärtom :D
När du löser det, för det kommer du att göra så skriv och berätta.
Röret med bäljen det tillhör termostathuset om jag fattat rätt och då är det bara att bryta rätt ut för det röret sitter med en gummipackning.
(samma lösning som en oljepump till en gammat B20, gummihylsa sedan inpressat i blioket)
Senast redigerad av 2 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
oldtimersmc skrev:Röret med bäljen det tillhör termostathuset om jag fattat rätt?
Ja precis det röret med bäljen tillhör termostathuset :)
Jobbar just nu så får ta nya tag imorgon,
Kommer tyvärr inte åt under utan att demontera partikel filtret tyvärr,
Är det bästa sättet tång tro? Har 8mil till närmaste biltema ...
Om jag kommer är med någon liten kofot å bryta kanske?
Ja allt som funkar är bra och kommer du åt med en sådan så vore det fan om det inte släppte.
Är i fjollträsk nu och skall ner o käka...
Det ser ut om om slangen är tvådelad där nere asså förs metallhuset sedan ev gummi sen så ser det ut som om det är ett mellanrum och sen så har du slangen med isoleringen kring.
Varför är det ett mellanrum eller är det en metallklämma som sitter där?
oldtimersmc skrev:Det ser ut om om slangen är tvådelad där nere asså förs metallhuset sedan ev gummi sen så ser det ut som om det är ett mellanrum och sen så har du slangen med isoleringen kring.
Varför är det ett mellanrum eller är det en metallklämma som sitter där?

Japp stämmer, det satt en metall låsbygel där som jag lyckades peta bort :) så det som återstår är att "bara" rycka ut den ha-ha :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]

Hmm, jag som trodde att 4749kr/år var dyrt. […]

Idag fick jag äntligen hem blocket också[…]