Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
även om det bara skulle vara brännarenheten, så har jag lite svårt att tro att dom ska vara olika mot org, dock så kan det vara att Volvo har eget art på delarna.
brännaren är mkt billigare på Ebay än på volvo, men är ändå trist att skruva i sär allt för att upptäcka att delarna inte passar.
är det thermotop C som sitter i V70 ?
av mortimer
falcon skrev:även om det bara skulle vara brännarenheten, så har jag lite svårt att tro att dom ska vara olika mot org, dock så kan det vara att Volvo har eget art på delarna.
brännaren är mkt billigare på Ebay än på volvo, men är ändå trist att skruva i sär allt för att upptäcka att delarna inte passar.
är det thermotop C som sitter i V70 ?
Nope, enligt mitt inlägg ovan så är det en ThermoTop Evo V
av mortimer
falcon skrev:jag misstänker att det är brännaren som har gett upp, samt att det ska finnas en uppdaterad ver (iaf för mig med en -10) ex denna http://www.ebay.co.uk/itm/Webasto-Ersat ... 20d045ccd5
är det samma brännare på bensin och diesel?
Vad får dig att tro att det är brännaren som gett upp ?
Den brännaren som du länkar till passar inte din värmare.

Olika brännare mellan bensin och diesel; mitt på denna sidan: http://www.webastocenter.se/reservdelar ... tt-evo-455
Användarvisningsbild
av falcon
hmm vet inte varför jag fick för mig att det var en C som satt i bilen.
koderna som den har gett tyder på brännaren, ska tydligen finnas filt eller liknande som ska fördela bränslet innan förbränning.
den filten kan tydligen brinna upp.
av mortimer
Okej. Menar mest på att delarna kostar ju en del så blir ju dyrt att gissa i vissa sammanhang.

Annars finns det ju begagnade kompletta på Bildelsbasen som inte gått så långt, t.ex:
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/ ... year&asc=0

Då kan man ju använda de som "donator" och plocka andra reservdelar från också.
Användarvisningsbild
av falcon
Det var av den anledningen som jag funderade på att köpa en ny från ebay, finns från ca 4500kr och bara skifta över kortet från min gamla.
det borde funka så länge det är en Thermotop Evo V, eller är jag är jag helt galet ute?
visst finns det beggade värmare på skroten men hur länge en sådan håller är lite osäkert så då tar jag hellre ochköper en ny för samma peng från Ebay och får en ny (om ovan funkar)
av mortimer
Köper du en ny från Ebay så BÖR den fungera.
Köper du en från Bildelsbasen som inte gått så mycket så fungerar den.
Det som kan skilja är om det ingår någon bränslepump i de olika valen.
Ska du göra bytet/reparationen på egen hand, täcks bägge valen av din budget ?
Användarvisningsbild
av falcon
Jag gör det själv, har haft lös/ur samt plockat i sär satt ihop värmare så det är inget nytt.
plocka ur den tar ca 10 min så det är enkelt när man är hemma i garaget.
mindre roligt när det är -30 och man saknar garage när den bråkar :).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010