Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Perra83 skrev:
VA!? Ja som gav 1000kr för något år sedan och då var det kampanj!
Jag köpte en i Augusti för 869kr och tyckte då att jag gjorde ett klipp... 499 kändes helrätt nu :)
av Octaviafuzz
PaNi skrev:Jo, kom att tänka på ett tips för den som är på gång att köpa en CTEK. Jag har tre CTEK-laddare, varav den ena är en MXS 7.0. Alla tre är bra laddare, men det jag saknar på de övriga två är "supply"-läget som gör det möjligt att använda laddaren som vanlig 12V-källa. Användbart för att exempelvis driva kylväskor och annat som drivs men 12V.

Så mitt tips blir: välj en modell med supply-läge.
Så man kan alltså använda en 7.0 som ett fristående spänningsaggregat?
Användarvisningsbild
av bem
Ja, man kan använda CTEK MXS 7.0 och föregångaren Multi XS 7000 som "12 volt Power supply" (13.6 volt med max 7 amp).
Jag har bägge och använder supply läget ibland till en 12 volt kompressor-kylbox när jag har tillgång till 230 volt (när jag ej har kylboxen i bilen och inkopplad på 12 volt där).
Fungerar bra.
Kika i Produktblad och manual här:
http://www.ctek.com/se/sv/page/support/manuals

/Bo
Användarvisningsbild
av Perra83
Han ni fått era nya orangea laddare än?

Ja fick sms igår av posten att ja kunde hämta min laddare. Ikväll ska båda bilarna laddas med varsina Polarladdare 8)

Två gummiskydd ska oxå inhandlas.
Användarvisningsbild
av MartinS
Fick min igår också, så nu har jag två polar:-). Flyttade över silkonfodralet från min gamla 3600 laddare.
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]