Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eijo
Verdi, jag tycker den ser väldigt fräck ut! 8)
Jag funderade också på en svart sport men valde Rich Java till slut. Har aldrig sett Rich Java på XC70 sport i verkligheten, så det blir lite överraskning att få se den om drygt en vecka :-) :o
Hur upplever du chassit? Det var just chassiet som var anledningen till att jag valde sport också.
av Alexas
Min magkänsla säger att det kommer rulla en hel del Classic-bilar på våra vägar när vår kära V/XC70 går i graven.

Många snygga bilar som läggs upp här!

Någon som vet något om färska försäljningssiffror?
av Verdi
eijo skrev:Verdi, jag tycker den ser väldigt fräck ut! 8)
Jag funderade också på en svart sport men valde Rich Java till slut. Har aldrig sett Rich Java på XC70 sport i verkligheten, så det blir lite överraskning att få se den om drygt en vecka :-) :o
Hur upplever du chassit? Det var just chassiet som var anledningen till att jag valde sport också.
Tackar!

Spännande med rich java. Antar att det är en mörkbrun nyans? Blir säkert bra. Tycker XC70 är en av få bilar som passar i brunt. Lite "bruksigt" sådär.

Chassit är helt ok. Bilen är rätt stadig i kurvor och verkar uppträda på ett förtroendeingivande sätt även om det aldrig blir en körglad bil för det. Absolut inte stötig på nåt sätt, men jag antar att komforten i en Summum är ännu något högre.
av Verdi
Alexas skrev:https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... rderbocker

Här går att läsa lite för den som är intresserad. Verkar precis som jag misstänkte att orderböcker är proppfulla med classicmodeller.
Ja det är ju lite av en nackdel, men även en fördel, att man inte direkt blir ensam om bilen... :) Inga grannar som tittar snett på en och sånt. En Volvo accepteras av den rödaste kommunist. :-)
Användarvisningsbild
av svergie2
kez_style skrev:Jag har leverans runt november för min V70 runt november.... BLIS är väl då inte aktuellt för mig (eller?) men bilen känns välutrustad ändå.
Bilen: Volvo V70 D3 Summum automat
Utrustning:
Teknikpaket pro
Borttag av modell och motor emblem på bakluckan
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Panelinlägg Inscription. Dark Walnut
STÄNKSKYDD FRAM+BAK NYMONT
STÖTFÅNGARSKYDD BAK
TAKSPOILER
Bagagerumsmatta
VINTERHJUL NOKIAN DUBBAD ALUMINIUMFÄLG
Har lite svårt för den röda färgen, men älskar det vita skinnet, gör hela bilen :D
av prahna
Fick mitt leveransdatum i dag någon gång vecka 48 eller 49 är det satt till preliminärt. Hur ska jag kunna orka stå ut så länge. Nu vill jag ha den nya bilen direkt, detta är jättejobbigt
Användarvisningsbild
av kez_style
svergie2 skrev:
kez_style skrev:Jag har leverans runt november för min V70 runt november.... BLIS är väl då inte aktuellt för mig (eller?) men bilen känns välutrustad ändå.
Bilen: Volvo V70 D3 Summum automat
Utrustning:
Teknikpaket pro
Borttag av modell och motor emblem på bakluckan
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Panelinlägg Inscription. Dark Walnut
STÄNKSKYDD FRAM+BAK NYMONT
STÖTFÅNGARSKYDD BAK
TAKSPOILER
Bagagerumsmatta
VINTERHJUL NOKIAN DUBBAD ALUMINIUMFÄLG
Har lite svårt för den röda färgen, men älskar det vita skinnet, gör hela bilen :D
Den röda färgen är för min 2 åriga son som älskar röda bilar... annars hade jag nog valt en mörkare färg :lol:
Användarvisningsbild
av AndreasThn
AndreasThn skrev:
Tobson01 skrev:
AndreasThn skrev:Beställde min V70 Classic summum den 24/8 och den skall preliminärt komma till handlaren den 22/9 :D
Första Volvo för min del skall bli kul 8)
Det låter nästan för bra för att vara sant, min säljare har sagt att normalt är det 8 veckors leveranstid på V70:n. Grattis till nya bilen förresten!!
Tack, handlaren sa att det var en slot de fått sedan innan åt en annan kund som ångrat sig så de kunde ändra konfigurationen till de jag vill ha =)
Då har jag fått besked att bilen är tillverkad, dock hade försäljaren glömt den extra månaden gasinstallationen tar så preliminär leverans till handlaren 22/10 :(
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 116
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97