Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Haha! Har dragit på detta i två år typ, men nu har jag beställt en Autoplugin Key-V2 till frugans kärra.
De drog iväg "gåvan" samma dag som jag drog iväg betalningen(Paypal).
Jogster skrev:Någon som vet om dessa fortfarande säljs?
jag har lagt 2 ordrar utan att få svar.
@Jogster: Menar du Autoplugin V2? Jag har en helt oanvänd som ligger här hemma i hyllan.
Vi bytte vår XC60 -12 till en XC -17 i våras och fick då en annan fjärrstyrningsmodell monterad så min Autoplugin Thermal-V2 blev aldrig monterad.
PM:a mig om du är intresserad. Jag lägger även upp den till salu i forumet "Säljes & Skänkes". http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5&t=139009

Den jag har är den som finns på sidan http://www.autopluginstore.com/en/volvo ... _2016.html

SÅLD till en välbehövande ägare uppe i norra Sverige! :)
Hej!

sorry för en skaplig bump, men jag insåg efter några månaders ägande att min bil (V70 -11 D3) hade ett Autoplugin GSM kit V2 inkopplat. har försökt få snurr på detta men har kört fast. gröna dioden blinkar 4 ggr i serier, vilket ska betyda att enheten är redo för kommandon. jag får inga bekräftelser från enheten alls. dock verkar den ta emot sms:en jag skickar, då jag bad sambon messa enhetens nr och det kom inte fram. lade då till hennes telefon från min egen och då kunde hon messa bilen. Kör med Comviqs kontantkort laddat med 50spänn. har även provat messa och ringa med samma simkort i en telefon och det va inga problem.

jag verkar vara den enda som har problem med detta haha! men någon som har förslag på vad jag kan testa?

Mvh
Försökte beställa en Autoplugin här i veckan men pga av rådande omständigheter så går ju ingen post fram från landet. Någon som har en över/liggandes som man kanske kan programmera om eller har något annat smart för fjärrstart? :)
Har inte läst den här tråden men jag har en pluggin grejj och kan starta dieselvärmaren med den vanliga fjärren. Man trycker på låsknappen och lys knappen i en viss kombination

Skulle lägga in en bild men det var nått konstigt filformat så det blev en länk istället som troligen snart försvinner....

https://vparts.se/se/search/?q=fj%C3%A4rrstart Jag har en XC70-11. Vet inte om den här sorten passar dom...
snavve skrev: lör 21 sep 2019, 17:27 Hej!

sorry för en skaplig bump, men jag insåg efter några månaders ägande att min bil (V70 -11 D3) hade ett Autoplugin GSM kit V2 inkopplat. har försökt få snurr på detta men har kört fast. gröna dioden blinkar 4 ggr i serier, vilket ska betyda att enheten är redo för kommandon. jag får inga bekräftelser från enheten alls. dock verkar den ta emot sms:en jag skickar, då jag bad sambon messa enhetens nr och det kom inte fram. lade då till hennes telefon från min egen och då kunde hon messa bilen. Kör med Comviqs kontantkort laddat med 50spänn. har även provat messa och ringa med samma simkort i en telefon och det va inga problem.

jag verkar vara den enda som har problem med detta haha! men någon som har förslag på vad jag kan testa?

Mvh
Har du tagit bort pin-koden på SIM-kortet? Sätt det i en telefon och öppna inställningar.
Skapligt trådlyft av mig..

Men har precis köpt en XC60 -10 utan VOC och är ute efter att fjärrstyra värmaren.
Ni som har kört med de här ett tag, fungerar de bra?
Någon som kanske rent av vill sälja sin Autoplugin?
Lyfter den här tråden igen lite..
Har en XC90 från 2011 med standard inbyggda parkeringsvärmaren. Jag har ingen fjärr till den och det finns inte heller något menyval för timer (konstigt nog).
Funderar på att köpa någon form av 3:e parts lösning eftersom Volvo vill ha 10kkr för att "installera" en timer.
Hur har ni andra gjort och vad fungerar för er?
Har kikat på dessa:

https://www.swedesolutions.com/product/cfe-plus/

http://www.autopluginstore.com/en/volvo ... n_rcp.html

Har ni någon erfarenhet av dessa?
Vilka andra alternativ finns det?
Är det svårt att montera (är inte superteknisk av mig)?

Tack på förhand! :-)
Har nu hittat lösningen och hoppas den kan hjälpa andra som söker trådarna.
Min XC90 (2011) har som standard (alla XC90 har det tydligen) parkeringsvärmare installerade. Dock har inte alla "timer" funktionen aktiverad. Min hade inte det för jag hade inga valmöjligheter i menyn att välja parkeringsvärmare.
Köpte Calix värmare och när jag lyfte upp bilen så jag just denna montera vänster fram bredvid kylaren. Ringde Volvo som ville ha 10095kr för att installera "timer" och mjukvara. Så jag började leta 3:e parts lösningar. Finns en del att välja mellan. Kände mig inte bekväm med att montera dessa dock. Ringde Mechanum och fick prata med en kunnig tekniker på Mechanum i Malmö.
- Nej, det är bara en mjukvaruuppdatering som behövs. Kostnad 2800ish kronor.
Taget! Så idag var jag där och fick flashat bilen. Nu kan jag med info-ratten välja två tider då bilen ska vara varm. Ska prova imorgon bitti då det är varma 14C här än så länge.. 🙂
Så tipset är att kolla först vad som finns monterat. Har du en XC90 Gen 1 så är chansen stor att det redan sitter det du behöver och endast behöver uppdatera mjukvaran.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett