Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

germanbug skrev:Som nybliven volvo-ägare (bensinare, T2 -14) och med en fabriksmonterad bränslevärmare, så har jag fastnat för det här med fjärrstart, från Autoplugin (...Key V4).
Vågar man på att köpa och plugga in en sån i OBD-uttaget utan att det ska bli något strul med bilens programvara eller en massa felkoder?
Min fungerar fint, beställde den med GSM start. Har enbart kört via sms, har inget behov av att använda appen.

Dock hade jag massa problem i början med att den inte ville starta värmaren, fick bara tillbaka något sms om heater start error. Efter 30mail fram och tillbaka med supporten (de är inte alltid så vassa på engelska utan föreslog ofta samma sak, att jag skulle plugga om kablarna i pluginmodulen) så var det jag som upptäckte att de berodde på att det var lite dåligt med ström i batteriet.

Efter att ha laddat det så fungerar allt perfekt. När jag påtalade det till dem så sa de att eftersom jag inte fick varning om svagt batteri i smset så hade de nog råkat aktivera ett inre skydd mot just batterispäning i min enhet som jag fick instruktioner om hur jag kam få bort. Lustigt att det skyddet stoppar allt innan det ens går ut en varning om batterinivån, men men.

Jag var bra frustrerad innan jag laddade batteriet och det var inte långt från att jag tänkte skicka tillbaka den.
De E fan så bra grejjer har de på båda mina v70
Murdoc12 skrev:Här kommer en bild.
Kort beskrivet.
En sockerbit för +- där tar jag ström till gsm modulen.
Samt ytterligare en kabel från + till NO(Nomally open ) på mudulen
Och sista kabeln från COM(Modulen) till pin 1.7 på RCP

Sen stoppar jag prylarna fint under bräddan mot väggen finns det utrymme, märkte att gsm mudulen inte fick så bra mottagning långt in så den är instoppad bakom mattan i höjd med kopplingen ungefär.

Märkte idag (-7) att 16 minuter är i kortaste laget så jag kommer att låta den gå och stänga sen av med ett samtal/manuellt på plats
Bild
Gillar denna lösning. Men visst kan man ställa in så att den stängs av efter säg 30 min?
Undrar också om man kan ställa in timer med appen (ios) med denna lösning.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
Bränsleledning Volvo 240

Kommer besiktningen ha synpunkter på brä[…]

Hej Passar XC70- fälgar från samma &ari[…]

Har fått id numret till Bränle regulato[…]

Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]