Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eos1ds
Hej! Beställde en my12 förra fredagen som får prel levdatum början av augusti. Vad jag förstod hade åf inte ens fått nya kataloger ännu. Prislistor hade man dock, uppenbarligen. Vad jag kommer ihåg jmf med my11 var det inga stora prisökningar, bla var priset vettigare nu på rti, 10kkr jmf m gamla som jag tror gick på 25kkr.
Användarvisningsbild
av na96gen
Kul med ny bil, grattis!

Vad blev det för något då?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
HerrDödén skrev:DVB-T har sändningstillstånd till den första april 2014. Räkna med att man kommer att sända "basutbudet" åtminstone fram tills dess och att någon nedsläckning dessförinnan inte kommer att ske. Vad som händer efter detta datum är det ingen som vet. Min gissning är att ett gäng kanaler kommer att finnas kvar även efter detta.
Ok, men hur kul är det att köpa en bil My-2012 med hårdintegrerad digitalTV som förhoppningsvis funkar till 2014.

Jag vill ju tex inte köpa en My-2012 dieselbil om jag visst man skulle sluta sälja diesel 2014 i sverige.

Är det en lös modulär Navi/TV/Stereo/Dator/Internet som man enklet kan byta ut som tex en surfplatta är det ju Nada problem, bara att kasta och köpa ny, men sitter det integrerad i bilen så är man ju totalt rökt.

Jag vill ju tex inte att min Boxer-box är hårdintegrerad i mitt Myresjöhus så jag måste byta ut huset också om 2 år när det kommer en ny box från boxer.

Problemet med digitaltvi rti är inte att det kostar 5000 kr nu utan att det kostar 500.000 att få det fortsätta funka om 2 år för man måste byta bil.
av perhall
VolvoB20 skrev:
HerrDödén skrev:DVB-T har sändningstillstånd till den första april 2014. Räkna med att man kommer att sända "basutbudet" åtminstone fram tills dess och att någon nedsläckning dessförinnan inte kommer att ske. Vad som händer efter detta datum är det ingen som vet. Min gissning är att ett gäng kanaler kommer att finnas kvar även efter detta.
Ok, men hur kul är det att köpa en bil My-2012 med hårdintegrerad digitalTV som förhoppningsvis funkar till 2014.

Jag vill ju tex inte köpa en My-2012 dieselbil om jag visst man skulle sluta sälja diesel 2014 i sverige.

Är det en lös modulär Navi/TV/Stereo/Dator/Internet som man enklet kan byta ut som tex en surfplatta är det ju Nada problem, bara att kasta och köpa ny, men sitter det integrerad i bilen så är man ju totalt rökt.

Jag vill ju tex inte att min Boxer-box är hårdintegrerad i mitt Myresjöhus så jag måste byta ut huset också om 2 år när det kommer en ny box från boxer.

Problemet med digitaltvi rti är inte att det kostar 5000 kr nu utan att det kostar 500.000 att få det fortsätta funka om 2 år för man måste byta bil.

Du hårdrar detta ordentligt, men i sak har du ju faktiskt rätt!/PH
Användarvisningsbild
av Variosboy
Oftast är det väl så att modifieringar i bilar inte görs av förstaägaren och det gör ju att eftermarkandsprylarna kommer ett tag efter.
Min gissning är att det kommer att komma diverse multimediaboxar framöver som gör det möjligt att koppla in både det ena och det andra i bilarna, på samma sätt som man kunde köpa annan stereo osv för inte så länge sen..

I fallet med boxer så var det väl så att det bara är om man har krav på HD-sändningar som man måste byta box 2014!?

Någon som frågat Volvo om boxen går att byta ut?
av eos1ds
na96gen skrev:Kul med ny bil, grattis!

Vad blev det för något då?
Hej! Blev ännu en xc70 d5 med lite mer kul, rti, premiumsound och fourC. Samt lite ballare fälg, erakir 19.
Gick intr längre att få merac 18 från fabrik. Jag tyckte inte om de nya 18 från fabrik, zephyrus eller nåt tror jag de hette.
Användarvisningsbild
av Variosboy
18" har det i alla fall, 17" borde väl snarare vara levererade med 225!?

För övrigt kan jag säga att 245 ser inte det minsta brett ut på en V70II.. Har det själv, och det ser normalt ut, och beter sig normalt. Lite spåriga i vissa lägen, men det lär 225:orna också vara i vissa lägen..
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40

Hej! Har en S80 -07:a som börjat trilskas. Va[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]