Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
För min del är det nog bara mörk klädsel som gäller ändå dock... Känns inte som att det blir lättare att bestämma sig av att hänga här utan snarare tvärt om :D
av prahna
Ångest i min arvedel... Jag har nu när jag börjar tänka på lack börjat tänka att man kan ju göra helt om. Skippa stylingpaket och metallic och betala en tusing till för summum och 18".... Tror det betalat sig i andra hand...vad tror ni? Jag gillar vit men min fru behöver lite uppmjukning... alla råd tas tacksamt emot...
av Niclas
prahna skrev:Ångest i min arvedel... Jag har nu när jag börjar tänka på lack börjat tänka att man kan ju göra helt om. Skippa stylingpaket och metallic och betala en tusing till för summum och 18".... Tror det betalat sig i andra hand...vad tror ni? Jag gillar vit men min fru behöver lite uppmjukning...Bild alla råd tas tacksamt emot...
Om du ändrar till en V70 räcker det med att ta bort stylingpaketet :)
Är du nu på en sån strikt budget så skulle inte jag köpa en framhjulsdriven XC70, bara den extra höjden och större däcken tillför massa extra kostnader.
av prahna
Jag vill ha en XC70 VEA AWD men det finns inte. Att ändra till V70 går inte nu när man beställt en XC70 och jag vill inte det heller:) allt annat går:) Jag behöver inte AWD bara få komforten i XC.

Jag har tre alternativ för nästan samma budget. Bilen är redan dyr som den är så mycket mer pengar 2000kr< är inte ett alternativ. Reservdäck, behöver man det? Såg att jag missat det , i VOC får man väl hjälp om något händer...?

1. Behålla specen som den är Twilight Bronze metallic, momentum och stylepkt

2. Behålla specen som den är Twilight Bronze metallic, momentum men byta stylepkt mot 18" fälg?

3. Ändra ta bort stylepkt, byta metallic mot solidvit, byta momentum mot summum kommer kosta ca 2000kr mer än alt 1 o 2.

Att välja alt 3 och metallic faller på budgeten för bilen. Det blir för mycket per månad, vill inte lägga så mycket.
Senast redigerad av 1 prahna, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Nån sport blir det då inte för mig. Är normalt inte för krom men efter att kollat bilder tycker jag summumfronten är mkt snyggare än den svarta sportfronten. Nu börjar jag dock fundera på VOC.... Hoppas tiden för tillägg går ut snart! :D
Användarvisningsbild
av joel80
Du får mycket fint i summum.. elstol.. Kunna välja tak.. Bättre andrahandsvärde.. Mm..
18" kan du köpa senare när det finns marginal.. (Plus att det troligen blir billigare.. Säljer man en uppsättning 17" ska det inte behöva kosta 8k i mellanskillnad till ett par bättre beg 18".

Jag har tyckt att min vita är fin under åren jag haft den. Haft den inne på lackbehandling och polering varje år och den behåller verkligen sin lyster. Den ser inte lika skitig ut för lite damm som bår svarta V60 gör heller...
Användarvisningsbild
av Bosse78
Fråga angående Bränsledriven värmare. Det står:

Diselmotor innebär enbart tidur
Bensinmotor innebär komplett installation

Vad betyder detta?
Användarvisningsbild
av joel80
I dieselbilarna finns värmaren från början.. den behövs då dieselmotorn har för lite värmeförluster, så vid kallt väder bränner den extra soppa för att få upp värmen i motorn snabbare.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Så kort och gott kan man säga att det är ingen skillnad alls ?
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 116
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare […]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.[…]

Volvo original slutrör till V60 och S60 2019-[…]

DennisCA's Volvo 850 -97