Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
kave skrev:Vem vill se på TV när man står still bara?
Köp en surfplatta och titta på filmer istället. Alternativt TV-kort till bärbara datorn.
:-)-)
av Hubbes2010
FWH skrev:Hela TV i bilen grejen fattar jag inte. Men det är väl en smak sak.
kave skrev:Vem vill se på TV när man står still bara?
Köp en surfplatta och titta på filmer istället. Alternativt TV-kort till bärbara datorn.
Tv i bilen eller dvd är helt suveränt när man som mig tar bilen och barnen å dra till Kroatien varje sommar eller när vi åker till fjällen eller någon annan längre tur. Det är den bästa investeringen jag har gjort att sätta in tv och Dvd i bilen.
av Tobbev
Rear seat entertainment är nog en av de bättre investeringarna jag har gjort.
av Hubbes2010
Tobbev skrev:Rear seat entertainment är nog en av de bättre investeringarna jag har gjort.
:-)-)
av Amli
Att ha skärmar i baksätet för filmvisning och kunna se TV framme i RTI´n är 2 skilda saker.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
OK! Jag var precis på väg att beställa digital-TV:n men den funkar alltså inte bak? Avstod i sista minuten men det var ju bara en kostnad på 5.000 kr iofs.....

Jag trodde att Digital-TV:n fungerade både på mittenskärmen fram samt på de två skärmarna bak och att det bara var på slärmen fram som det inte gick att titta medan man kör. Kanske var tur att jag inte beställde den isf?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vet inte riktigt hur det funkar på MY12 än. Men på V70 MY11 så går det ju inte att titta på digital-tv på RTI-skärmen, utan bara på RSE.
av Tobbev
MY12 är ett annat system än MY11, bl.a. skall man kunna köra film bak från USB-sticka (det går inte i min utan allt måste vara på skiva). Jag vet dock inte om man kan se på TV bak i MY12.

Att få TV-funktion enbart fram hade inte jag gett ett öre för faktiskt.
av Hubbes2010
XC90_Executive skrev:Det är synd att man inte kan utnyttja digital-tv:n till sensus för att kolla på digital-tv i RSE.
kan man visst
Amli skrev:Att ha skärmar i baksätet för filmvisning och kunna se TV framme i RTI´n är 2 skilda saker.
Är det det? kan se tv och film i alla skärmar.

Fakta får ni här!

RSE – Rear Seat Entertainment dual screen (tillval)
RSE – Rear Seat Entertainment med dubbla dvd-spelare (tillval)
Det fjärrstyrda RSE-systemet är lätt att sköta och kan underhålla i timmar på långfärden. De dubbla 8-tumsskärmarna är elegant inbyggda i de främre nackskydden, och systemet är helt integrerat med bilens övriga multimediasystem. Baksätespassagerarna kan titta på samma film eller spela samma spel på bägge skärmarna, eller se en film på ena bildskärmen och spela spel på den andra. För ljudet står bilens egen ljudanläggning eller hörlurar. RSE-systemet kan styras från både baksätet och framsätena. Externa spelare, USB-enheter och spelkonsoler ansluter du enkelt via utgångar i främre mittarmstödet. Och genom att komplettera med digital TV-mottagare kan baksätespassagerarna även titta på marksända TV-kanaler under resan. RSE dual screen är endast tillgängligt i kombination med High Performance Multi Media eller Premium Sound Multi Media. Som tillbehör finns även ett RSE-system med dubbla DVD-spelare och 7-tumsskärmar elegant integrerade i de främre nackskydden. Varje DVD-spelare hanteras enkelt av baksätespassagerarna. http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... e_MY12.pdf sidan 40 i pdf läsaren sid 77 i broschyren
Racetwin2 skrev:OK! Jag var precis på väg att beställa digital-TV:n men den funkar alltså inte bak? Avstod i sista minuten men det var ju bara en kostnad på 5.000 kr iofs.....

Jag trodde att Digital-TV:n fungerade både på mittenskärmen fram samt på de två skärmarna bak och att det bara var på slärmen fram som det inte gick att titta medan man kör. Kanske var tur att jag inte beställde den isf?
Det var synd för det kan man
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 40

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]