Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prahna
Skit, ser nu att jag missat elavbländad backspegel:( Är det värt att lägga till?
Det är ju en tusing till...
Har det på min V50 men det är inget jag tänkt på att jag har....hmmm...
Användarvisningsbild
av Bosse78
mf135 skrev:
Bosse78 skrev:Jag har tydligen fortfarande möjlighet och funderar på att uppgradera beställningen till summum, och om man tittar på byggsidan står det:

Standardutrustning utöver Momentum
• Aluminiumfälgar: Magni (235/40 R18)
• Elmanövrerad förarstol med minne för stol och ytterbackspeglar och tiltfunktion vid backning
• Innerbackspegel, automatiskt avbländande
• Keyless Drive, nyckellöst start- och låssystem
• Rails i "Silver Metal"

Men om man tittar på hur bilderna ändras verkar ju summum vara tex helläder, är det mer som skiljer som ej framgår ? Tycker ni förresten att det är värt det ? verkar kosta typ 15k extra.
För samma pristillägg får du Sport som innehåller allt ( alltså tex keyless o minnesstol i helläder) vad summum har (förutom avbländbar innerbackspegel som kan läggas till med kompass också) plus en hel del mer. Både broschyr och webben är otydliga med detta. Jag höll på att beställa summum för att få keyless som alltså ingår i sport också. Man får detaljkolla byggsidan för se detta.
Får man inte ett styvare "Sportchassi" då? För det är jag inte så intresserad av...
av Niclas
Bosse78 skrev:Får man inte ett styvare "Sportchassi" då? För det är jag inte så intresserad av...
Det stämmer bra att du får ett stötigt sportchassi, Summum tror jag passar X70 bättre :)
Användarvisningsbild
av joel80
prahna skrev:8-10veckor så det är några veckor kvar:(
Hybriden är fin, hade gärna köpt men med en treåring och ytterligare en på väg så blir det för trångtBild sedan är den lite för dyr för mig.
Ska maila försäljaren och be han ändra färg, eller så åker jag in o kikar först på färgerna.

Jag har en 4-åring och en 1-åring.. Vi har en V60 T4F privat och det är inga som helst problem med utrymmet i den... Hybriden är lika "stor" i kupén.. Sämre i bakluckan, men det skulle nog kunna funka det också. :D
av mf135
Niclas skrev:
Bosse78 skrev:Får man inte ett styvare "Sportchassi" då? För det är jag inte så intresserad av...
Det stämmer bra att du får ett stötigt sportchassi, Summum tror jag passar X70 bättre :)
Båda har 40 profil på däcken (XC70 50). Prova och känn efter. Sportchassie på dessa bilar är inget att jämföra med tex BMW (som dessutom har rft-däck) Volvon behöver lite bättre fjädrar och krängningshämmare för att kännas rimligt stabila och dom blir inte stötiga av detta.
av prahna
joel80 skrev:
prahna skrev:8-10veckor så det är några veckor kvar:(
Hybriden är fin, hade gärna köpt men med en treåring och ytterligare en på väg så blir det för trångtBild sedan är den lite för dyr för mig.
Ska maila försäljaren och be han ändra färg, eller så åker jag in o kikar först på färgerna.

Jag har en 4-åring och en 1-åring.. Vi har en V60 T4F privat och det är inga som helst problem med utrymmet i den... Hybriden är lika "stor" i kupén.. Sämre i bakluckan, men det skulle nog kunna funka det också. :D
Fast vi åker till sommarstugan och då går det inte alls med en V50/60:(
Användarvisningsbild
av joel80
Med packning då menar du? Takbox kanske? ;)

Vi har åkt på semester med V60n.. förutom weekend-resor så har det varit husvagnssemester då i och för sig.. då har man ju mycket i vagnen.
av Tobson01
Bosse78 skrev:Jag har tydligen fortfarande möjlighet och funderar på att uppgradera beställningen till summum, och om man tittar på byggsidan står det:

Standardutrustning utöver Momentum
• Aluminiumfälgar: Magni (235/40 R18)
• Elmanövrerad förarstol med minne för stol och ytterbackspeglar och tiltfunktion vid backning
• Innerbackspegel, automatiskt avbländande
• Keyless Drive, nyckellöst start- och låssystem
• Rails i "Silver Metal"

Men om man tittar på hur bilderna ändras verkar ju summum vara tex helläder, är det mer som skiljer som ej framgår ? Tycker ni förresten att det är värt det ? verkar kosta typ 15k extra.
Det är värt de extrapengarna tycker jag, en viktig sak om du väljer mellan summun eller sport är att du har 3 olika alternativ att välja på när det gäller färg på inredningen, med sport finns bara mörk inredning.
av Nimrod23
mf135 skrev:
Niclas skrev:
Båda har 40 profil på däcken (XC70 50). Prova och känn efter. Sportchassie på dessa bilar är inget att jämföra med tex BMW (som dessutom har rft-däck) Volvon behöver lite bättre fjädrar och krängningshämmare för att kännas rimligt stabila och dom blir inte stötiga av detta.
En annan fördel med sportchassiet är att bilen inte kränger lika mycket i svängar och undanmanövrar vilket gör att du får bättre instyrning och gör den mer vägsäker.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 116
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]