Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FreddeUme
Det görs ingen omprogrammering av bilens dator. Man kopplar/grenar in sej på canbus kablarna, 2 st . I princip samma sak som "dongeln" gör när man ansluter den till ODB uttaget.

Murdoc12
Priset stämmer nog. I mitt fall hade jag redan köpt Autoplugin utan gsm kit redan så jag behövde köpa ett gsmelä separat. Fick då rekomendationen att köpa Ontechs modell av en bekant.
Finns säkert andra fabrikat på marknaden som kanske är billigare men som gör samma jobb
Tack för svar. Läst lite mer nu. Har jag fattat detta rätt:

1. http://autopluginstore.com/en/volvo/v2/ ... n_key.html
Denna verkar ju enklast. Man pluggar in denna "dongel" och använder sin egen fjärrkontroll. Ingen installationsguide finns ens. Nackdelen måste ju vara räckvidden.

2. http://autopluginstore.com/en/volvo/v2/ ... n_rcp.html
Denna är samma som ovan fast du har möjlighet att använda olika typer av fjärrkontroller samt koppla in externa moduler, typ GSM modem. Det som skrämmer mig är bilderna på alla kablar, hur snyggt kan man få till denna installation. Fördelen är ju att man kanske kan köpa en fjärr med längre räckvidd om man nu inte ska gå på GSM spåret. Med bara en fjärr brukar vara rätt dyra eller?
Det är ju i princip samma pris på dessa. Du hade ju även en GSM modul. Hur har du gjort med strömförsörjningen till den?

Jag uppfattar på dig att detta var ett enkelt ingrepp att få att fungera. Sen så kopplade du din ordinarie fjärrkontroll till bilen mot denna eller?
Har, efter att ha ögnat igenom tråden, bestämt mig för
att inhandla en Autoplugin Key-V2 till "Andrabilen"(V70 MY10).
Frugan är lätt avundsjuk när jag leker med VOC till min MY16
och drar igång brännaren från frukostbordet, så tanken är
att förse henne med ett alternativ för husfridens skull.
GSM-varianten är overkill i hennes fall då
villa/arbetsplats <-> parkering fungerar med vanlig fjärr.
Jag är dock lite orolig efter att ha läst att vissa får
problem med felkoder efter att ha kopplat in sin Autoplugin Key-V2.
Familyman skrev:Har, efter att ha ögnat igenom tråden, bestämt mig för
att inhandla en Autoplugin Key-V2 till "Andrabilen"(V70 MY10).
Frugan är lätt avundsjuk när jag leker med VOC till min MY16
och drar igång brännaren från frukostbordet, så tanken är
att förse henne med ett alternativ för husfridens skull.
GSM-varianten är overkill i hennes fall då
villa/arbetsplats <-> parkering fungerar med vanlig fjärr.
Jag är dock lite orolig efter att ha läst att vissa får
problem med felkoder efter att ha kopplat in sin Autoplugin Key-V2.
Då är vi i liknande situation. Oroar mig också för felkoder som en del nämner om. Men jag beställde en nu på morgonen.
Inget att oroa sig för, det är nu tredje vintern jag kör med rysslådan och det funkar utmärkt.
Har inte haft några felkoder gällande värmaren och denna lösning. Och ja det är kontrollerat med VIDA.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 38
B230F går fett

Okej, har bytt alla packning på motorn (p&ar[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]

Kung. Tackar!