Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobson01
Jag valde inte VOC till min, värmaren går att styra med tidur eller fjärrstarta med nyckeln, och internetuppkopplingen kan man lösa enkelt via mobilen, så jag valde tonade rutor istället. Känns som att VOC mer är för de som har tjänstebil.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Om man bortser från den fina möjligheten att kunna programmera värmaren, samt starta bilen en het sommardag så ger VOC mig extrema "VILL HA" känslor. Jag beställde givetvis med VOC, en av dom fränaste funktionerna i hela bilen. Som en bonus så kan man hålla koll på vart sambon håller hus med .... ;)

Förövrigt så fick jag leveransdatum typ 4 oktober.... Sedan blev det ändrat till 14, och nu sist när jag pratade med säljaren 24 oktober.... Jag avskyr att vänta! Då vi sålde våran V70 D5 2005 för typ 4 veckor sedan så lånar vi en släktingt Mitsubishi Galant från typ 97 ... Det späder lixom på längtan efter nya bilen lite till ...

Blev en Xc70 Classic D4 AWD Automat, Summum med integrerade barnstolar, voc, dragkrok, lastlåda, backkamera och automatisk nivåreglering. Solid svart med 18" Leda fälgar.
Då Volvo original toning är för ljus så kommer det omgående att skickas på mörkaste möjliga toning på rutorna vid leverans!
av Stoffe87
Nu är det nära, nästa vecka ska min levereras till återförsäljaren
får ju hoppas dom inte ska ha den för länge
Ska bli intressant det här med blis.. Med eller utan
av Tobson01
Stoffe87 skrev:Nu är det nära, nästa vecka ska min levereras till återförsäljaren
Vad kul, min ska också levereras till återförsäljaren på måndag 21/9, så jag hoppas de rappar på så att man kan hämta ut nya bilen i nästa vecka.
av Stoffe87
Tobson01 skrev:
Stoffe87 skrev:Nu är det nära, nästa vecka ska min levereras till återförsäljaren
Vad kul, min ska också levereras till återförsäljaren på måndag 21/9, så jag hoppas de rappar på så att man kan hämta ut nya bilen i nästa vecka.
Det ska det verkligen bli. Sålde min V70 classic 08a för cirka 8 veckor sedan och har kört en 745 92a sen dess så man längtar efter den nya :D
av Z28
Jag valde VOC och är helnöjd. Idag var det en massa maskiner och gjorde markjobb på min parkering, larmet gick på bilen och då fick man ett meddelande i telefonen, blev även uppringd.
av Alexas
Jag har VOC och kan lätt säga att den är värd det extra abonnemanget den kostar. 120 kr/månad? Två paket cigg (om man röker) eller två lunchar. Jag hoppar lätt över två utelunch i månaden och får möjligheterna som VOC för med sig. Kom ihåg att VOC för med sig säkerhetsfunktioner också inte bara bekvämlighetssaker. Så, jag skulle utan att tveka plocka på VOC vid nybeställning
av prahna
Det som jag tror man glömmer med VOC är att det är en plattform för applikationer. Du köper något som är som en "ipad", du vet aldrig vad som kommer nästa vecka för applikationer.
av Tobson01
Äntligen!! Idag ringde säljaren, jag ska hämta min nya bil den 29/9, jippi. Har väntat länge nu, då det ska bli riktigt kul att hämta ut den nya bilen.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Jag har tydligen fortfarande möjlighet och funderar på att uppgradera beställningen till summum, och om man tittar på byggsidan står det:

Standardutrustning utöver Momentum
• Aluminiumfälgar: Magni (235/40 R18)
• Elmanövrerad förarstol med minne för stol och ytterbackspeglar och tiltfunktion vid backning
• Innerbackspegel, automatiskt avbländande
• Keyless Drive, nyckellöst start- och låssystem
• Rails i "Silver Metal"

Men om man tittar på hur bilderna ändras verkar ju summum vara tex helläder, är det mer som skiljer som ej framgår ? Tycker ni förresten att det är värt det ? verkar kosta typ 15k extra.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 116
Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]