Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av umekille
Smörjer du in ett par skinnstövlar med typ minkfett är dem ju
feta ett tag efteråt...och det vill man ju inte ha om man skall sitta
där man smort in...likadant om du smörjer med en infettad svamp.
Smörja in en läderryggsäck med parrafinolja men då får man arbeta
genom att gnida in det.
av ahlis1
Nu har jag använt gliptone på framstolarna och är faktisk ganska besviken, visst luktar det skinn men inte så som en skinnklädsel i en bil brukar lukta. Nä, det luktar mer som ett par nya skor eller en handväska :???:
Nä, det här var inget för mig!
Användarvisningsbild
av Krollspell
ahlis1 skrev:Nu har jag använt gliptone på framstolarna och är faktisk ganska besviken, visst luktar det skinn men inte så som en skinnklädsel i en bil brukar lukta. Nä, det luktar mer som ett par nya skor eller en handväska :???:
Nä, det här var inget för mig!
Trist att du upplever den så. Jag tycker den är så nära skinnlukt man kan komma, är lika nöjd varje gång jag kliver in i bilen.

Jag har den på Inscriptions klädsel och panel i framrutan.
Användarvisningsbild
av Krollspell
falcon skrev:verkar finnas lite olika varianter är denna rätt?
http://www.ebay.com/itm/Gliptone-Liquid ... 1c27f232d5
Ja det bör vara den.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Min favorit, gör så lädret håller länge, luktar gott o läder, och luktar INTE syntetiskt eller kemiskt som så många preparat.

Funkar även kanon på handskar, läderjackor, lädersoffan hemma osv...

Bild
Användarvisningsbild
av pcdoktor
VolvoB20 skrev:Min favorit, gör så lädret håller länge, luktar gott o läder, och luktar INTE syntetiskt eller kemiskt som så många preparat.

Funkar även kanon på handskar, läderjackor, lädersoffan hemma osv...

Bild
i stil med det jag rek en bra bit bakåt i tråden, antagligen prisvärt, effektivt och hittas oftast inte på biltillbehörsfirman utan oftast i hästtillbehörsaffären
Användarvisningsbild
av SvenB
Men hur fungerar det på ljust läder?
Användarvisningsbild
av pcdoktor
SvenB skrev:Men hur fungerar det på ljust läder?
Den jag länkar till är ju gjord för sadlar och dom finns i olika kulörer så det BÖR inte vara några problem men jag hade absolut testat på ett ställe som inte syns först då vissa skinn är infärgade så att dom släpper när man behandlar dom osv.

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]