Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raven76
poseidon skrev:Status 7, hoppat fram en vecka i leverans oxå.

Ingen som vill köpa V70 billigt?
Men... men... men... *darr på underläppen*... Min då?! Har inte rört sig från leveransstatus 2 än!
Men det verkar ju ränta bra då den väl gör det. Att få den tidigare har man inget emot.
Jag har precis krängt iväg min V70! :D Blev av med den förra helgen och nya ägaren är tydligen hur nöjd som helst! :-)-)
av raven76
apersson850 skrev:Status 2 tar lång tid, sen sticker det kvickt.
Ja nu är ju min plötsligt i status 5. :) Tog 9 dagar från 2 till 5.
Användarvisningsbild
av apersson850
Sex år. :P

Nä, men någon vecka eller så. Beror på hur mycket som ska göras hos återförsäljaren, eller om du köpt en som är färdig från fabrik.
Användarvisningsbild
av GustavE
raven76 skrev:Och nu status 7. Men hur lång tid kan det sedan ta innan man får bilen tro?

Min gick från status 2 till status 7 på en natt Lördag 2013-11-16
Hämtar ut den i morgon Fredag 2013-11-22
Beställde den Tisdag 2013-10-22, tog alltså exakt en månad eller 4,5 vecka.

Två saker är dock lite ovanliga i mitt fall som har påverkan på leveranstiden.
Den stora tågurspårningen i en tunnel i Stockholm försenade leveransen med 2 dagar tror jag transportfirman sa.
Jag plockar ut min precis som den är när ÅF får den med all plast kvar. Sedan tar jag av plasten och monterar bland annat, registreringsskyltshållare, stänkskydd och vinge själv hemma i garaget :)

Detta gäller en V70
Användarvisningsbild
av poseidon
raven76 skrev:Och nu status 7. Men hur lång tid kan det sedan ta innan man får bilen tro?
Dag bokad. 4:e december!
av raven76
GustavE skrev:

Min gick från status 2 till status 7 på en natt Lördag 2013-11-16
Hämtar ut den i morgon Fredag 2013-11-22
Beställde den Tisdag 2013-10-22, tog alltså exakt en månad eller 4,5 vecka.

Två saker är dock lite ovanliga i mitt fall som har påverkan på leveranstiden.
Den stora tågurspårningen i en tunnel i Stockholm försenade leveransen med 2 dagar tror jag transportfirman sa.
Jag plockar ut min precis som den är när ÅF får den med all plast kvar. Sedan tar jag av plasten och monterar bland annat, registreringsskyltshållare, stänkskydd och vinge själv hemma i garaget :)

Detta gäller en V70
Ok! Vad kul för dig! :) Jag ska få dragkroken monterad av ÅF, så då får jag väl någon dags påslag där. I övrigt ska inte ÅF göra annat än att gå igenom bilen och kasta in plastmattorna. Det står fortfarande leverans v.50 på min, så det är bara att ta det lugnt och invänta leveransen. Men nu när det börjar bli lite vinterväglag så vill man gärna ha sin nya fyrhjulsdrivna bil. Sladdar runt med min 240 just nu. Iofs ganska roligt, men ingen riktigt bra vinterbil.

Finns det någon anledning till varför du låter plasten sitta kvar? Ska du klistra på dekaler eller liknande? Har försökt läsa på om hur man ska ta hand om lacken när bilen är ny. Verkar finnas otroligt många åsikter kring det! Lackförsegla inte första månaderna, lackförsegla direkt, lägg bara på lite vax, gör inget alls... :???:
av raven76
poseidon skrev:
Härligt! (RO) Ska ÅF montera något på din bil innan leverans?
Användarvisningsbild
av poseidon
raven76 skrev:
poseidon skrev:
Härligt! (RO) Ska ÅF montera något på din bil innan leverans?
Drag, vinge, stänkskydd och MotoråKupevärmare.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11