Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
Annonsen är borta. Snabbt jobbat blocket.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:
Guligan skrev:Nu vill inte jag låta pessimistisk, men blir inte konsekvensen att säljare av den här typen lär sig att maska reg.numret innan de publicerar annonsen?
Och därför ringer jag inte ens på bilar där regnumret inte syns.
Jag menar. Vi pratar Volvo här, inte Ferrari! :D

Finns ingen anledning att ta bort det på en Volvo om det inte är något man försöker mörka!

Exakt.
av mattish
Guligan skrev:
mattish skrev:Har ni anmält annonsen på blocket?
Hur tror ni Blocket skulle motta en anmälan?

Annonsen är ju till synes korrekt utformad. Mätarställningen är nyligen verifierad av en bilbesiktning, och så mycket mer finns inte att gå på för annonsutgivaren.
Jag sålde en 740 där jag bytte mätare för att hastighetsmätaren blev kass. Påtalade detta noga för dom jag sålde bilen till, skrivit in det i serviceboken och bifogade det gamla mätarhuset. Efter ett år kom bilen ut till försäljning och istället för 34000 mil så hade den gått 14000 mil. Det nya mätarhuset visade 12000 när jag sålde.
Tog ut två besiktningprotokoll och mailade till blocket som bevis och dom tog bort annonsen eftersom dom ansåg att det var ett bedrägeriförsök. Tyvärr kan dom ju inte göra mer, men det resulterar förmodligen i att dom inte får sålt bilen lika lätt..
av mattish
Att inte ringa på bilar där regnummer inte syns är lite till att ta i, men vägrar dom lämna ut det om man ringer till dom så ska man dra öronen åt sig!
Användarvisningsbild
av Guligan
Variosboy skrev:
Guligan skrev:Nu vill inte jag låta pessimistisk, men blir inte konsekvensen att säljare av den här typen lär sig att maska reg.numret innan de publicerar annonsen?
Och därför ringer jag inte ens på bilar där regnumret inte syns.
Jag menar. Vi pratar Volvo här, inte Ferrari! :D

Finns ingen anledning att ta bort det på en Volvo om det inte är något man försöker mörka!
Jag håller med. Brukar inte köpa bilar på Blocket överhuvudtaget, men om så vore fallet så hade jag definitivt hellre ringt på bilar med reg.nr.
Användarvisningsbild
av Variosboy
mattish skrev:Att inte ringa på bilar där regnummer inte syns är lite till att ta i, men vägrar dom lämna ut det om man ringer till dom så ska man dra öronen åt sig!
Tycker faktiskt det är rätt töntigt att ta bort det på en Volvo som sagt. Finns ju liksom inget unikt med en SvenssonVolvo.
Men alla är ju fria att göra som dom vill.

För mig faller det under samma fjantlista som att skriva:

-inte min på bilden men likadan. (hur svårt kan det vara att ta ett kort??)
-bilen går dåligt men det är bara en slang som är lätt att byta. (byt den då!)
-nu ska jag sälja den bästa bilen jag någonsin haft! (varför sälja den om den är så bra?)
av JohnB
Bevisligen cirkulerar det en hel del ljusskygga säljare på Blocket men varför såga det som försäljnings/köp-kanal? Oftast sållar man ju bort de värsta genom att använda vanligt bonnförnuft. Jag har köpt flertalet bilar som annonserats på Blocket och har bara 1 gång av minst 15 missat på en A4 TDI att det var nyansskiftningar i lacken och sedan konstaterat att växellådsbalken var sprucken och behövde bytas, bilen var troligen frontad och sedan reparerad då det var omlackad huv och en av skärmarna. Säljaren tog dock alla kostnader för det och jag bytte bil kort efteråt. Trevligt att det finns personer här med tillgång till relevanta system som kan avslöja dessa sminkade grisar som oseriösa personer försöker kränga på ovetande Volvo-spekulanter. Bra jobbat! Hade jag fått veta av någon på Volvo-verkstaden att den bil jag tänkt köpa var mätarskruvad nästan 20k mil hade jag bjuppat hela verkstaden på tårta :D .

/John
av perhall
Jag tror ju att det går att se om en bil har gått 33000 istf 12000. Har utrett några mätarfusk för 10-15 åt sen. Tyska bilar som importerats till Sverige och det var alltid något lurt med bilens skick, säljaren, historiken eller serviceboken. Tyskar kör 1180 mil/ år i snitt men enligt vÅra svenska bilidningar är "10 000 mil om året inte ovanligt", vilket det sannerligen var. Konstigt att bilprovning, märkes erkstäder och bilpress odlade och upprätthöll felaktiga myter. Jag gick på helt andra indikatorer och blev bra pÅ att se mätarfusk./ph
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]