Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Camel skrev:
dst02 skrev:/.../Hittils nöjd, de enda Jag saknar är den trötte DRIVens förbrukning och parkvärmaren.
Men bränslekostnaden per mil skiljer kanske inte så mycket? Några kronor kanske?
Tankade fullt igår på väg hem från bilfirman, vet inte hur stor tanken e men gissar på 63 liter, 535,- :) . Tankar Jag två gånger så blir de väl runt
1050,- och ca 80 mil. Med DRIVen kostade en full tank ca 900,- å Jag kom ca 105 mil så skillnaden e kanske inte så stor, mest ovant å kolla färddatorn å tankmätaren
Användarvisningsbild
av Camel
Några kronor per mil i bränslekostnad är väl använda pengar om man värdesätter att det ska vara roligt bakom ratten. Bilens övriga kostnader är ju oftast så pass stora så det inte spelar så stor roll. :wink: Det är bl.a. därför jag kör en 2,5FT och inte en DRIVe. Dock inte sagt att man inte skulle ha ännu roligare i annan bil. :mrgreen:
av dst02
gsson skrev:Grattis hoppas att du blir nöjd denna gången! SAAB är fina grejer det! =)
Den e grym !! :P .

Smidig å rapp å rolig å du, inte några jäkla oljud i inredning å mekanik :D
av dst02
Gsson : Ett tips, de står en 9-3 med väldigt få mil på mätaren (2011 som gått 2300) i en snygg grå met med en del utr för 185 000,- i vara. Kolla in bytbil.com .
av Droopy
kebabpizza skrev:Om nu SAAB gjorde såååååå fantastiska bilar, varför konkade de då ? :roll:

Kortsiktigt konkade de pga att de inte sålde tillräckligt många bilar och därmed hade de inte pengar till den rullande driften, den långa historien är så komplex att ingen nog riktigt kan sätta fingret på när det hela började gå utför med Saab.
Användarvisningsbild
av Vojje
Därför att GM stoppade affär med kineserna, vilket tydligen Ford inte gjorde.
När Ford tog över Volvo var Volvo den minsta fristående biltillverkaren och förutspåddes en svår framtid på egen hand.
Användarvisningsbild
av Camel
kebabpizza skrev:Om nu SAAB gjorde såååååå fantastiska bilar, varför konkade de då ? :roll:
Alla biltillverkare har kunder som tycker att bilarna är såååååå fantastiska. :wink: I fallet med SAAB var det inte tillräckligt många som tyckte det...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18
D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Såg det. Har provat att rensat cache fö[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]