Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrMupp
JimmyK skrev:Ljudvolym för respektive källa kan du ställa in individuellt i tre steg.
Ok, nu kollade jag manualen, där står det att den ska komma ihåg volymen per källa. Men det verkade inte funka så när jag körde idag. Typ jag fick höja på blåtandsvolymen och sänka på radiovolymen, gång på gång.

Finns det något generalknep?
av perhall
MrMupp skrev:
pergrein skrev:Att dom sänker 30000kr till är det på lager bilar eller dom man beställer?

Prova någon annan mobil. Om du får kontakt ute och går in i bilen och sätter mobilen på ins.brädan tappar den GPS-signalen då? Som jag skrev tidigare har du VOC eller RTI.prep så kan du montera RTI dock så blir det mycket dyrt...

Mvh
Per
Osäker på vad det är för bilar. Här är annonsen i alla fall. D4 DE för under 300 nu. http://upplandsmotor.se/Bilar/Vara-annonser/Volvo2/
Och hightech för 23 900 istället för 34 500. Dvs bil och hightech nu billigare än enbart bil i juni då DE-kampanjen gav typ 30 000 i rabatt. Händerna mot väggen och smärta i baken...

Jo jag får testa annan mobil. Ska prova att hålla ut min genom öppet fönster. Funkar den inte då är det mobilen det är fel på. Det som det skulle kunna vara är att något i bilens elektronik sänder ut högfrekventa störningar. Det finns ju en del elprylar i bilen onekligen. Men den fungerade klockrent i Saaben fram till 31 juli som sagt.
Har inte koll på alla detaljer här men High-tech har aldrig kostat mer än 23900 så det paketet fanns när du beställde också (det kom under MY12 men då utan keyless och för 19900) - det är som lösa grejer det kostar 34500 (soltak 10+parkvarnare fram 3,5+7" multimedia 4,5+GPS 9+on call.... summerar till 34500)/PH
av Andis
Läste tråden.

Kom på en ide som kanske blir hyllad eller sågad.

Varför inte byta framrutan till en utan detta reflexmaterial?

Verkar enklast och billigast tycker jag det låter som.

Bra eller dålig ide?
vara utan gps i 3 år känns ju lite sådär tycker jag.

Med vänlig hälsning,
Andis
av MrMupp
Som sagt fungerade GPS:n igår när jag skulle testa igen, som bevis om alltings jävlighet. Och som straff för att jag suttit på ett forum och ondgjort mig.

Nästa femma var om jag ska montera mobilen på en Brodit-hållare på panelen. Har inte helt bestämt mig ännu, men det kan ju möjligen vara bra. Inte bara för GPS, utan även för Spotify och gud-förlåte, kanske kolla något mail nån gång då och då. :oops:
Användarvisningsbild
av poseidon
interlinc skrev:Tjenare

har en Volvo xc70 2001 utan inmonterad gps (navigator).

Vad krävs för att montera in en sådan, kablar etc. Alltså hela kitet?
Fel forumdel
av raye123
Hej ! Jag har en v70 awd d5 MY11 momentum.Jag har en Tom-Tom GPS som sitter på ett stativ med inbyggd laddare som är dragen igenom vänstra
mittspjället till ventilationen.Det känns som fabriksmonterat plus att man kan uppgradera GPS en själv gratis vid behov.Hade en CR-V med navi. förut men den här är överlägsen.Mycket nöjd för ca 2000:-.
av interlinc
Har tänkt tanken på att montera in en gps som brukar finnas i Volvos bilar.

Är det svårt o vad behöver man?

Använder just nu en surfplatta, men den känns lite väl stor o vill inte han nåt uppmonterat på framrutan typ Garmin eller tomtom.
Användarvisningsbild
av apersson850
Finns som tillbehör för bilar med Sensus. Men bilen måste vara förberedd för GPS (exempelvis ha Volvo On Call), annars går det inte.
Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]

Trasig Renault Scenic

Har idag varit på Biltema (körde med Re[…]