Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om jag skulle köpa en XC70 hade jag inte låtit montera någon vinge, men Sidescuffplates är ett måste för att få till den lite muskulösare känslan.

Faktum är att det irriterar mig riktigt mkt att man låtit ta bort Sidescuffplates på XC60 MY14. Jag fattar inte riktigt vad tanken är men de säljare jag pratat med tror att det beror på den nya dekorlisten som ingår i summum. Funderade ett tag på att välja till Running bords, men efter att ha sett ett par äldre bilar med dessa och hur de verkar changera så struntade jag i det.
Tycker vingen är så stor och sticker ut så långt bakom bilen att den bäst platsar på rallyplast-kittad Subaru WRX, men man kan kanske slå upp fikabordet under vingen och sitta torrt därunder om det skulle regna på semestern. :D :D :D

Och så ger den vibbar av gamla Cosworth vingen som jag ochså tyckte var too much. :D :D :D

Bild
Klart det ska va vinge på en xc70 och en rejäl strykjärnssänkning, nerlackning av plasten å så på med 20 tumsfälgar med 35 profils däck :-))

Skämt åsido, XC70 passar kanske inte världsbäst med vinge i mitt tycke men helt OK
Och, den gör ju en del för att hålla bakrutan renare vid regn o slask
Helt klar snyggare med vinge!

Det är det första jag gjort med mina Volvosar, 855, V70 och XC70.
Vingen är ful, men om den ändå hade gjort bra nytta genom att hålla bakrutan ren hade jag köpt den ändå. Men det gör den inte, det heller, så jag förfulade inte min XC70 med den plastbiten.
Kontentan av såna här trådar är som alltid, smaken är som baken. Och att fråga andra vad dom tycker är snyggt för att välja åt sig själv ser jag som en rätt knasig handling. Det är väl den som ska ha en sak som ska tycka att den är snygg, inte andra?
Ja. Vi som tänker så skulle aldrig starta en sådan tråd. Men för vissa är det viktigare vad andra tycker än vad man själv tycker.
Variosboy skrev:Kontentan av såna här trådar är som alltid, smaken är som baken. Och att fråga andra vad dom tycker är snyggt för att välja åt sig själv ser jag som en rätt knasig handling. Det är väl den som ska ha en sak som ska tycka att den är snygg, inte andra?
+1 :-)-)
Men det är snyggare med vinge... :lol:
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]