Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knicken
squadron skrev:Fick på mina idag, vart lite pill för att få det bra, jag är nöjd med resultatet.

Bild
Bild

Fick du kapa befintligt rör och greja eller var det bara att trä på dom ?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Kan meddela att dessa Art.nummer 619341 återigen finns i Julas sortiment för 129 kr styck. De utgick för ett tag sedan men verkar nu vara tillbaka. Passar 2,5T/2,5FT/BiFuel/AFV och troligtvis även 2,0F.

Kan säga att de är riktigt gedigna och helt i rostfritt. Dessa på min bil nedan har rullat 5.000-6.000 mil och sitter nu på bil nummer två. Hade tdigare en MY12 AFV.

Bild

För att få dem att sitta riktigt tight och nära diffusorn så bör man kapa ur ändrören något i infästningen men det är ett litet ingrepp och syns inte utifrån på varken ändrören eller gör någon åverkan på bilen.

edit: Kan lägga upp bilder på hur de bör slipas till om någon vill.
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Strebern
Racetwin2 skrev:Kan meddela att dessa Art.nummer 619341 återigen finns i Julas sortiment för 129 kr styck. De utgick för ett tag sedan men verkar nu vara tillbaka. Passar 2,5T/2,5FT/BiFuel/AFV.

Kan säga att de är riktigt gedigna och helt i rostfritt. Dessa på min bil nedan har rullat 5.000-6.000 mil och sitter nu på bil nummer två. Hade tdigare en MY12 AFV.

För att få dem att sitta riktigt tight och nära diffusorn så bör man kapa ur ändrören något i infästningen men det är ett litet ingrepp och syns inte utifrån på varken ändrören eller gör någon åverkan på bilen.

edit: Kan lägga upp bilder på hur de bör slipas till om någon vill.
Har du en bild på infästning under spoilern, dvs under från sidan, så man ser hur dom sitter bättre?
En bild lågt snett bakifrån vore även trevligt att se :D
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jodå - det är de slutrören. Tyvärr har de lagt bilden uppochned på Julas hemsida och dessutom tagit kortet från en vinkel så att de ser runda ut. Jag köpte faktiskt två extra idag att ha på hyllan:) kring montering så kan du se hur det ser ut ovan i tråden. Kolla på R-designen från Squadron ett par inlägg längre upp. Där är de rätt monterade.

Kanske monterar på de nya i kväll. Kan isf ta lite kort.

Bild

Bild
av mattish
Lite sugen blir man ju, men jag har ju bara ett rör som tittar ut och då avslöjar man ju att man kör snåldiesel :P
Ååhh den stackars saten försöker köra fort men kan inte
:roll: :-O) :mrgreen: ;-//
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]