- sön 28 okt 2012, 12:23
Hur gjorde du när du monterade tillbaka glasen (plasten)? Limmade du något extra eller kan man värma upp limmet igen när man monterar dit det hela?
Moderator: Moderatorer
Denesfay skrev:Hur gjorde du när du monterade tillbaka glasen (plasten)? Limmade du något extra eller kan man värma upp limmet igen när man monterar dit det hela?försökte från börja att värma limmet igen men var svårt då allt runtom är plast så vart inte riktigt tätt.
Priffe91 skrev:Du måste ha haft ett helt annat såkallat "lim" än vad jag har haft nu i mina strålkastare. Jag har svart fogmassa. Det hjälper inte ett dugg med att värma mer än att man kan vika upp plastkanten runt lyktglaset så man kommer in där imellan och kan karva sönder fogmassan.Denesfay skrev:Hur gjorde du när du monterade tillbaka glasen (plasten)? Limmade du något extra eller kan man värma upp limmet igen när man monterar dit det hela?försökte från börja att värma limmet igen men var svårt då allt runtom är plast så vart inte riktigt tätt.
och vart lätt kondens så åkte till lokala järnaffären å köpte en tub silikon
debra91a skrev:Man behöver inte skruva isär nått för att få bort lykt plasten ? man behöver bara värma lite runt om för att få isär det ?Du behöver inte skruva nått. Utan om du har lim och inte fogmassa så går det säkert att värma och smeta bort glaset.
Roxen skrev:ÄRRet skrev:Riktigt snyggt! Var köpte du slingan?Kan bara instämma. Det blev riktigt snyggt. Jag skulle behöva byta plastglasen på mina strålkastare då de är repiga, finns det lösa glas? Har en s80 2,4d-07.
Mvh Lasse