Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hemgårn
Hej på er igen!

Har en V70 2,5FT Momentum på strax under 9000 mil på gång för 155000kr. Är jag rätt ute? Verkar det bra?

Allt gott,
M
Användarvisningsbild
av na96gen
Låter rimligt men försök pruta mer, tror att många ligger ute för högt nu.
Försök välja en med HGV-paket då får du laminerade rutor och en betydligt tystare bil.

Lycka till!
av Moody
Hemgårn: strax under 9000 mil låter som att det är en service på gång. I en annan tråd här så pratas det om ganska dyr service vid det miltalet för vissa årsmodeller. Kolla upp det!
na96gen skrev:Låter rimligt men försök pruta mer, tror att många ligger ute för högt nu.
Försök välja en med HGV-paket då får du laminerade rutor och en betydligt tystare bil.

Lycka till!
Tack för input! Gillar bilen men inte bilfirman. Blir nog ingen affär hos denna handlare.
Moody skrev:Hemgårn: strax under 9000 mil låter som att det är en service på gång. I en annan tråd här så pratas det om ganska dyr service vid det miltalet för vissa årsmodeller. Kolla upp det!
Tack! Ska kolla. Har du länk till den tråden?
av Hemgårn
Tvivlar nu att köpa den bil jag först gillat så mycket. Den verkar svårsåld trots att bilhandlaren påstår att den är mycket attraktiv. Många som ringer på den. Bilen i fråga har legat ute på annons sedan (åtminstone) början av april. De flesta andra sägs rulla ut från affären inom 1-2 veckor. Varför har denna stått kvar i minst 4?

input på det?
av Lövet
Sist jag hörde en siffra låg den genomsnittliga lagertiden hos MRF handlare på 45 dagar för begagnade bilar. Så än är nog inte handlaren så stressad att bli av med den.
av Hemgårn
Har nu en 09 2.5FT som gått 10600 och det känns fan bättre än att köpa den andra som gått färre mil. Så mycket gör bemötande hos bilhandlare. drygt 150kkr ska jag betala för en V70 2.5FT Business Momentum. Den har delbart drag också. Ingen nedfällbar mittkonsoll bak, vilket kändes lite konstigt?

Det lutar åt köp.
av Lövet
Nedfällbar mittkonsoll var faktiskt tillval. Ett billigt tillval men som många missade eftersom tillbehöret hette nånting i stil med "mugghållare bak". Märklig grej att inte ha som standard faktiskt.
av Hemgårn
andreas_lofgren skrev:Nedfällbar mittkonsoll var faktiskt tillval. Ett billigt tillval men som många missade eftersom tillbehöret hette nånting i stil med "mugghållare bak". Märklig grej att inte ha som standard faktiskt.
Jo, lite synd att den saknas. Kan jag köpa till en sån nu?

I övrigt känns bilen jävligt trevlig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]