Linqid skrev:Enzo skrev:Dessutom, det är FÅ märken som har så prisvärda paket som Volvo har idag, 15 papp för det man får i Momentum är faktiskt ett rent fynd, och jag tror man har igen väldigt mkt av de 15 tusen efter 3-4 år när man säljer bilen. Samma gäller såklart för Summum. Men visst, jag hade elmanövrerad stol med minne och skinn som krav, så då väljer man ju Summum. Annars hade jag nog nöjt mig med Momentum.
Glöm inte att det dessutom är kampanj på Momentum just nu (dock ej i kombination med dito på Ocean Race) för 4 900 kr. Vem köper en Hyundai i40 när man kan få en V70 T4 med Momentum-paket för under 260 000, oprutat!
Jo, men oavsett kampanjpriser och modeller, 15 tusen är standardpris för Momentum och då ingår för V70:
Textil/Läderklädsel
Panelinlägg: Aluminium
Parkeringshjälp (Backradar)
Regnsensor,
Xenonljus-Dual Xenon med aktiv kurvfunktion,
Kromlister runt rutor,
Spoilerljus,
dimljus fram,
Luftfördelningssymbol i "genomlyst krom"
Kombiinstrument med "Kronografinspirerade
instrumentrundlar" Watch Dials.
Blåtandshandsfree till ficktelefon
Visst, luftfördelningsfunktionen och kronografinspirerade instrumentrundlar är ju skitsamma, och även panelinläggen och kromlisterna, men den övriga utrustningen är ju faktiskt "riktigt" och detta för 15 papp.
Går vi sedan till Summum för 15 så tar ju många konkurrenter mer än 15 enbart för skinnklädsel. Törs inte ens tänka på vad skinn och elstyrd stol med minne kostar på en Audi A6.