Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Brainy skrev:Jag använde en vanlig morakniv och karvade ut hålet. Mattkniv fungerar kanske det med.
Okej, täcker kanterna på uttaget mycket? Om man skulle råka skära fel tänker jag.

//Niklas
av Desmodue
Jag köpte ett uttag på Tradera.
Sedan tog jag ett borr och därefter en fil på borrmaskinen.

Jag har för mig att de täcker en hel del men det är ju muttern på baksidan som ska kunna fästa.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jag hade en 24mm hålborr och sedan en jaktkniv till att försiktigt ta upp resten av hålet. Fungerar nog bra hur man än gör men ska man göra det med kniv är det bra att provmontera uttaget ofta så man inte får ett större hål än önskat.
Användarvisningsbild
av Brainy
yabbah skrev:
Brainy skrev:Jag använde en vanlig morakniv och karvade ut hålet. Mattkniv fungerar kanske det med.
Okej, täcker kanterna på uttaget mycket? Om man skulle råka skära fel tänker jag.

//Niklas
Det är som sagt stansat på baksidan, jag kände med fingrarna genom luckan utan att ta bort panelen. Panelen är så pass hård så slinter och gör det för stort gör man inte.
av jpennerb
Jag skar lite i taget med en mattkniv till uttaget gick in med ett lagom motstånd.
av jpennerb
Jag skar lite i taget med en mattkniv till uttaget gick in med ett lagom motstånd.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns ett på Tradera just nu. 229kr + frakt. Sök på12 v eluttag till bagageutummet volvo

EDIT: Finns intresse för att köpa ett begagnat uttag kan jag som regel ordna detta. PM:a i så fall
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av Jonnybcool
Bumpar en gammal tråd lite, nån som vet om det är fördraget på my15 V70 också?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jonnybcool skrev:Bumpar en gammal tråd lite, nån som vet om det är fördraget på my15 V70 också?
Kolla själv vet ja :mrgreen:

Finns manualer på http://accessories.volvocars.com/sv-se som allt för få verkar känna till som kan vara användbara till mycket :)
- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla i detta fallet ner till "Eluttag i bagageutrymmet"

Tusen tack! Här skall läsas :-D

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Hei, hentet ny bil- for meg i går. Vil gjer[…]