Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av qwerty
Ingen blåtand eller tele.
Har precis bytt högtalare bak och monterat en dls 426 coax, inte ett skit till mer basåtergivning.

För det är inte fullregister på sladdarna till bakre högtalare vad det verkar. Finns det någon EQ i stereon som volvo kan nå och justera?

Eller är det så simpelt att det någonstans i bilen sitter ett filter på sladdarna? märkte dock att sladdarna bak var 2st av vardera + och - som gick in i kontakten till högtalaren. den ena i vardera färgen var aningen tunnare.

Grön/röd samt grå/röd.
av peetan
inget filter på sladdarna.
jag har också grön/röd och grå/röd vänster bak, jag har premium sound.

Skillnaden är att dina högtalarkablar går direkt från en kontakt under golvmattan höger fram till dina högtalare.

hos mig går dom via slutsteg och sen samma väg som dina.
av qwerty
Stereon har väl 4 kanaler? HF, VF, HB, VB. Varför får jag på frontkanalerna basljud men inte alls på de bakre?
av peetan
Antar att ditt delningsfilter är upplagt på det sättet eftersom du har lite kraftigare högtalare i framdörrarna.
av qwerty
Det delningsfilter som är inbyggt i stereon?

Går det att ändra på detta?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
qwerty skrev:För det är inte fullregister på sladdarna till bakre högtalare vad det verkar. Finns det någon EQ i stereon som volvo kan nå och justera?
I så fall funkar det ju inte överhuvudtaget att koppla en egen SUB med egen förstärkare heller :( ??:-/ ?:-/
av qwerty
VolvoB20 skrev:
qwerty skrev:För det är inte fullregister på sladdarna till bakre högtalare vad det verkar. Finns det någon EQ i stereon som volvo kan nå och justera?
I så fall funkar det ju inte överhuvudtaget att koppla en egen SUB med egen förstärkare heller :( ??:-/ ?:-/
troligtvis inte varför min bas och steg ligger nere i rummet orört i kartong tills jag vet säkert hur det är på andra bilar eller om det är fel på min.

Ska det vara så så är det bättre att sälja sakerna.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]