Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OFFO
Rådlös skrev:Har du prövat den här sidan: http://forumbilder.se/ Den är lätt och användarvänlig. Gratis och näst intill reklamfri.

Bild

Tackar !
Så här gjorde jag. Fast jag hoppas inte det behövs. Min gamla S60 D5 som jag även använde tiduret på varje dag. Ladda jag batteriet på 3-4 gånger
under 7,5 år. Sålde bilen 8,5 år gammal och fortfarande original batteri.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har mitt ctek uttag under huven, vem vill ha en ctek laddare utanför huven tillgänglig för vem som helst, bara att koppla bort och ta med sig :roll:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det beror ju på vart man befinner sig när man laddar. Är jag hemma kan jag ha laddaren inne och dra ut en två meter lång kabel för att nå bilen. Sen finns det ju en och annan med garage...
av oldtimersmc
Har inte haft tid att läsa i genom tråden men ctec laddarna vill gärna att man trycker på "start knappen" innan de drar igång och laddar så att ha dem under huven är ingen optimal lösning...
Användarvisningsbild
av PaNi
Även jag har löst detta på exakt samma sätt som "Doffen" visar på sina bilder. Fungerar klockrent!
- Man ser när man behöver ladda (röd diod blinkar)
- Ansluter lätt utan att öppna motorhuven
- Behöver inte sopa bort snö och öppna bilen för att komma åt anslutningen
- Kan använda den fina CTEC-laddaren till båten på sommaren

Kan även upplysa om att det sitter en säkring på comfort indicatorn utifall man är rädd för att skada en kabel.
av S80-04
oldtimersmc skrev:Har inte haft tid att läsa i genom tråden men ctec laddarna vill gärna att man trycker på "start knappen" innan de drar igång och laddar så att ha dem under huven är ingen optimal lösning...
? jag har två och inte behöver man trycka på någon start. Enda knappen som finns väljer man olika laddningsmoder med. Jag har den fördelen att jag bor ute på landet så kan ha laddaren utanför.
av stefan.li
PaNi skrev:Även jag har löst detta på exakt samma sätt som "Doffen" visar på sina bilder. Fungerar klockrent!
- Man ser när man behöver ladda (röd diod blinkar)
- Ansluter lätt utan att öppna motorhuven
- Behöver inte sopa bort snö och öppna bilen för att komma åt anslutningen
- Kan använda den fina CTEC-laddaren till båten på sommaren

Kan även upplysa om att det sitter en säkring på comfort indicatorn utifall man är rädd för att skada en kabel.
Om man gör så pallar laddaren att ligga oskyddat mitt i vintern eller missar jag något?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]