Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att mätare är skruvade är inget ovanligt , det finns företag som hjälper till för en billig penning....googla runt lite så finner du.
Det är därför det är viktigt att kolla historiken...många tror att det bara är importbilar som är skruvade, betänk då att i Sverige är det inte olagligt skruva mätaren, vilket det är i Tyskland bl.a därför sker mätarjusteringen till ett attraktivt miltal på resan till Sverige.
Allt som är lagrat elektroniskt går också att ändra elektroniskt. Det handlar bara om hur mycket fritid man har ;)

Annars kan man göra det enkelt för sig och kontakta: http://www.tachoteam.com/
andreas_lofgren skrev:Jag tycker det är lite tidigt att antyda att bilen är bakåtskruvad innan vi har nån fakta för det. Alla taxi går inte 80.000 mil på 3 år.
Jag ger dig rätt i princip här Andreas :D men bilfirmans ryckte och bilens tidigare ägare ger sammanlagt konstiga vibbar. En bil som inte känns riktigt rätt vid första titten, blir man aldrig nöjd med :x
andreas_lofgren skrev:Jag tycker det är lite tidigt att antyda att bilen är bakåtskruvad innan vi har nån fakta för det. Alla taxi går inte 80.000 mil på 3 år bara för att det finns sånna. Vissa åkare har extrabilar för att bara täcka vissa intensiva perioder osv. Att den är manuell och av väldigt ovanlig spec motormässigt kan tyda på det.
Vid bilköp är det ju absolut bättre att fälla än fria en gång för mycket. Man skall vara extremt konspiratoriskt lagd vid bilköp.

Är det för övrigt inte märkligt att du "aldrig" ser bilar till salu som gått mer än 50kmil, medan de flesta taxibilar gör det på 2-3 år? Det är otroligt vanligt att backa bilar från över 50 till 25-30, det är få som kan avgöra skillnaden när man tittar på bilen.

/Martin
XLR8MF skrev:
mickemick skrev:
Mwi skrev:Grattis :D hoppas du blir nöjd
Tackar! :)
Känns bara inte såå billit sähär efteråt ??:-/
Jag tänker precis tvärtom, låter som en kanonaffär! :-)-)
Hehe!
Tack tack! då kan ja sova lungt inatt :D
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]