- lör 19 nov 2011, 09:33
#589200
Ynot skrev:Bra kanske de säljer, men varför skullle de sälja så mycket bättre att D3 skulle kosta 58.000 mera än T4 som begbil ? Det tror jag inte alls på. Nä, en stor del av de 58.000 kronorna får man nog ta som värdemiskning de första åren, och då får man köra grymt många mil om man ska "köra in" dessa 58.000 i lägre förbrukning.VolvoB20 skrev:Lungt B20, har bytt bilar under 20-års tid o min säljare har köpt/säljt bensinare /diesel under många år har han sålt mer beg. bensin under många år, men han säger att dieselmotorerna kommer att säljas bra 5-10 år framåt.SlimShady skrev:Samtidigt är värdeminskningen avsevärt mindre på en dieselmotor än bensinmotorn så man sparar pengar på en diesel!!Varför det, idag är ju dieselbilen i förkrossande majoritet vad gäller nyförsäljning. Om några år översvämmas begmarknaden av dessa.
Vem ska köpa alla dessa? Bilar äldre än 3 år rullar ytterst sällan över 1500 mil/år enligt statestiken, det lönar sig alltså inte för begköparen att köpa en diesel om den skulle vara dyrare än bensinaren.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.