- tis 04 okt 2011, 09:42
VolvoB20 skrev: Har kikat på KVDs bilar och min uppfattning är att nästan alla tjänste/leasing bilar säljs av bilfirmorna själva efter de kommer tillbaka från leasing, det som är totalt hopplöst nedsunkat och bortom all räddning även av världens absolut bästa recondare lämnar man över till KVD för att kränga till någon som inte ont anande person som köper utan att få någon som helst garanti då det är akutionsform.Nu raljerar du, min uppfattninger är att kvd säljer både högt och lågt. Detta innebär att man själv får sortera ut bilar som är något att ha genom att titta på bilder m.m. Att säga att allt på kvd är skit är att överdriva helt enkelt. På fina exemplar kanske priset springer iväg så pass mycket att man inte gör det där "klippet" men det har jag ingen uppfattning om.
Ingen rekondare i världen jag har träffat kan polera upp inredning där massor av detaljer fattas, är späckta eller totalförstörda, hur recodar man skinnsäten med stora hål, eller textilsäten med brännhål rakt igenom efter fimpar :-O) . Samma med utsidor med alldeles för stora skador där det behövs plåt/lack jobb för att fixa. Där räcker ingen polering/vaxning.