Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

den går till vevhusventilationen och det seg ganska normalt ut i mina ögon dieslar brukar vara lite kletiga i ic rören
8 av 10 v70 dieslar med den motorn ser ut så under kåpan hade folk motortvättat sina bilar så hade det aldrig märkts men efter 3-4år och x antal mil så ser dom ut såhär så i mina ögon är det inget att oroa sej för om ts inte tål se de motortvätta och håll lite koll
Menar du att vevhusventilationen mynnar rakt ut i luften på dessa motorer? (Vilket jag inte tror är fallet). Oavsett hur många bilar som är oljekleggiga under huven så är det- enligt mitt sätt att se det- beroende på ett läckage i så fall.
nä vevhusen mynnar ut i ic röret som jag skrev
Och då skrev jag: "...kletigt på insidan är en sak, men på utsidan ska det väl ändå inte vara kletigt..."

Att IC-röret är kletigt på insidan är inte det minsta konstigt, men alla bilder ovan visar ju kladd på utsidan rören, och det är ju det frågan handlar om, inte kladd på insidan!
Aja, bilen går ju som ett lass skit också och imorrn lämnar jag in bilen, dom skulle ta den så fort dom fick tid och det är väl förhoppningsvis innan veckan är slut.

Jag återkommer med vad dom hittar för fel och om kvd / autoconcept betalar
En slang till intercoolern på min förra bil, Mondeo Diesel sprack, och den blev precis som du beskriver, den gick lätt att byta själv, kostade ca 400kr.
Får ju verkligen hoppas det är nån slang eller liknande som har hoppat ur/gått av. Vore ju ett rätt milt fel.

Körd på fuldiesel / varit ful trimmad känns ju som om hela motorn kan ha tagit stryk och kostar en del att åtgärda, tömma tank å göra rent allt är väl inte billigt det heller.
Idag när jag körde ner bilen till Volvo meken (har 4 mil dit) så gick bilen 100%, inte ett enda ryck eller nåt, såååååå jävla konstigt. Hur som helst så lämnade jag kvar bilen och dom ska titta på den.

Jag har ju inte provkört sen jag hittade det där "läckaget" som jag har tagit bilder på, jag rucklade ju lite å kände på slangen, det är nog väldigt långsökt men kan rucklet har "lagat" felet, eller kan det inte ha med det att göra?

Jag berättade iaf allt jag vet om felet och visade även läckaget, ska bli väldigt intressant å höra vad dom har att säga om bilen när dom ringer upp.
Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]