Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60
Kikade också på en Passat, men en leveranstid på "vi vet inte när du får den" samt att varannan taxi och även tjänstebil i Sverige snart är en Passat gör att ha-begäret helt uteblir för min del, men man får mycket bil för pengarna. (jag vet att Volvo inte direkt är ovanlig men känns ändå lite roligare.)
Användarvisningsbild
av Gurra82
andreas_lofgren skrev:Men det finns inget som säger att man måste ha den. Bara för att det är standard på Volvo så är det ju inte måste.
Fast en diesel utan värmare ??:-/ Nä tack så mycket, ser ju bara våran renault dci 2011 är, den har bara motorvärmare och kupeuttag och det funkar ok, men tar tid att värma upp en dieselmotor när det är kallt och då fick vi våran bil levererad i mars
av mikebike
andreas_lofgren skrev:Men det finns inget som säger att man måste ha den. Bara för att det är standard på Volvo så är det ju inte måste.
Det är bara standard på dieslar, men minst lika bekvämt (och mindre illaluktande) på bensinbilar.
Jag betalade 10 000 för att få värmare i min gamla V70N och det var det värt.
av Lövet
Fast då bestämmer jag att eftersom det ingår backkamera i dragpaketet på Passat så måste alla Volvosar utrustas med det!

Går poängen hem? :wink
Användarvisningsbild
av Honke
Håller med om att värmaren nu känns som ett måste, lika mycket som klimatanläggning faktiskt. Har man nu vant sig vid värmaren så känns det helt uteslutet att behöva sätta sig i en iskall bil på morgonen igen.
av mikebike
Honke skrev:Håller med om att värmaren nu känns som ett måste, lika mycket som klimatanläggning faktiskt. Har man nu vant sig vid värmaren så känns det helt uteslutet att behöva sätta sig i en iskall bil på morgonen igen.
Ja, värmare är vanebildande, precis som AWD.
Det är möjligt att backkamera också är vanebildande, jag har aldrig testat.

Värmare går i alla fall att eftermontera, dock kostar den minst dubbelt så mycket då.
Användarvisningsbild
av Gurra82
ok ser man det så, men jag tar hellre värmare i paketet än en sketen backkamera :D
av Lövet
Det jag vänder mig mot är att viss utrustning är självklart att plocka till på andra märken bara för att det råkar vara standard på Volvo. Det görs aldrig åt andra hållet - då är det vanligen "onödigt".

Själv har jag exempelvis 0 behov av diesel/bensinvärmare.
Användarvisningsbild
av Gurra82
jag klarar mig utan bensinvärmare i en bensinbil, då klarar jag mig på motor och kupevärmare, men starta en dieselbil i minus och kör, det tar en bra stund innan det är varmt, därav tar jag mycket hellre värmare än backkamera
av Petzzon
Hursom är list priset på värmare till passat ganska lågt 9900:- inkl fjärrkontroll, inte så långt från vad Volvo vill ha bara för tidur+fjärr sen finns ju VOC numera vilket kanske gör funktionen ännu bättre till volvos fördel.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]