Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

aka06iah skrev:Och jag passar på att fråga: Det armstöd jag kunde fälla ner i mitten bak på min S40N och min förra 854, finns det någon motsvarighet till detta i V70II? Borde vara dynan/ryggstödet man ser på bilden direkt under knappen som Andreas frågade om...

Någon med koll?

MVH
Bara att fälla ner...
Ps Läs instruktionsboken så får du ut mer av din bil
Det är tillbehör, inte säkert att det finns i din bil. Min saknar det som sagt.
Variosboy skrev:
len skrev:Min -08 hade det och står även i katalogen att det är standard. Menar du att du har en xc70 -08 utan mittarmstöd?
Ni jämför väl äpplen och päron kan jag tro, han pratar MY09 och du pratar år 2008. Det är ju inte samma sak, min MY09 är uttagen 2008, men det finns ju MY08 som är uttagna då också.. Kan det vara så att det skiljer mellan MY08 och MY09?
MY? Står M för Modell eller manufactory? Men min är tillverkad feb 2008 så då en MY08? (Och på den xc70 var det standard. MY09 vet jag ju inte) :mrgreen:
"Stolpskotten" på Volvo kallade inte tillbehöret mittarmstöd utan mugghållare, och inte ens säljaren jag köpte av var medveten om att det i mugghållaren ingick ett mittarmstöd, annars blev det inget. Höjden av dumsnålhet från Volvo.
AndS skrev:...kallade inte tillbehöret mittarmstöd utan mugghållare...
Kreativt! :D Det sitter onekligen mugghållare i mitt armstöd, eller om det då är så att det sitter att armstöd i mugghållaren?
Det sitter ett förvaringsfack i mugghållaren, eller om det nu var armstödet, också. Såvida inte mugghållaren sitter på facket, och sen armstödet under alltihop...

Uj, nu blev jag så förvirrad att jag måste ta kaffepaus!
Från min gamla broschyr (xc70, my08): ”baksätet är 3-delat med två ordentliga sittplatser och ett rejält armstöd i mitten. Fäll upp mittarmstödet så får du en femte sittplats”. (innebär att xc70 är 4-sitsig med mittarmstöd! Haha)
Dock betalade jag under ”option” 644:- för ”bakre mittarmstöd med mugghållare”.
Så nu blir jag osäker..Betalade jag för mugghållaren?? Fick jag förvaringen på köpet??
Nä, som sagts, nu blir det kaffe.
Senast redigerad av 1 len, redigerad totalt 0 gånger.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]