Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

japp efter 10k och 20 timmars slit + omlackering av rails så vart bilen väldigt fin. En klåpare bakom maskin kan ställa till det rejält..

Nu är den bilen såld.
Jäkla tråkigt när det blir så. Detta bekräftar nog ännu mer mitt val av lackkonservering. Jag tänker låta Volvo göra det. Dels är det priset och sen är det ju Volvos egen verkstad som gör det. Ska försöka få en tid framöver, har semester så det är lite lättare för mig men kanske inte för Volvoverkstaden, de har väl semester också :lol:

/Weldersin.
Att Idag använda ett polermedel eller lackskydd som kritar eller missfärgar olackad plast är i mitt tycke helt omotiverat. Det finns så många alternativ som är minst lika bra eller bättre. Utvecklingen går trots allt framåt även om nu ditec inte hänger med i den. Jag tycker det här visar på hur omotiverat dyr deras behandling är, speciellt i förhållande till kvaliteten. För mig är den totalt ointressant, kommer aldrig betala för det. Man kommer långt med en egen "Musse-pigg" maskin för 400 pix och ett par soppor för en femhundring.

Sedan visar ju den här pularen på att de inte tar ansvar för sitt jobb. Byte av plastpaneler är enda lösningen jag hade accepterat. Förra bilen fick vi ditec-behandlad som kompensation för annat slarv. De kladdade på plastskyddet vid bagaget men den bytte de direkt när jag visade hur det såg ut. De sa då att det inte går att få den helt bra igen, kommer behöva behandlas regelbundet för att hålla sig svart. Se till att få dina bytt, det är inte sååå dyrt eller krångligt.

Det finns några medel som kan vara bra att känna till. Vissa kör med 5-56 och tycker det blir bra, har inte provat själv, annars är det Concept Vista som anses bäst på att hålla plast fräsch under lång tid.
bjornw skrev: Se till att få dina bytt, det är inte sååå dyrt eller krångligt.
30-40 tusen kr antar jag att det rockar loss på. Det är ju hela fronten, hela aktern, alla fyra dörrarna, alla fyra skärmkanterna och hela panelen mellan huv och ruta som ser skit ut. På en XC70 är ju halva bilen knottrig svart plast,

Att få ut det ser jag som fullständigt omöjligt.
Det är ju lite mindre och färre paneler på xc60 men där går det på ca 1500 per dörr om jag fattat det rätt. Jag trodde du skulle klara dig undan med ca 10kkr. Men om de solkat ner alla paneler blir det förstås mer.

Sedan kan man ju fundera på hur f-n de har lyckats med det, det är ju rent obegåvat. De måste ju aktivt ha försökt kladda ner den, ingen normal person spiller på det sättet.
JagulareN skrev:Lägg gärna upp bilder. Då en tråd som denna blir väldigt värdelös utan just dessa.
Ok, så här såg den ut innan Ditecbehandlingen, Jag valde just svart bil för att få samma färg på lack som paneler, och det var det ju när jag tog denna bilden.

Bild

Och så här ser den ut efter (svårt att fota då vädret är kass, i solljus ser det mycket värre ut)

Bild
Bild
Bild
Bild

Plastpanelerna matchar ju numera en gråmetallic volvolack :-(O) :-(O) :-(O)

Men jag får nog leva med att bilen ser ut så här nu :cry: :cry: :cry:

Inte känns det värt att betala 4-5 tusen för att få detta resultat.
VolvoB20 skrev: Men jag får nog leva med att bilen ser ut så här nu :cry: :cry: :cry:
Du kan inte vara den ende som råkat ut för detta. Hoppas du kan göra egna efterforskningar. Någon i detta land måste ha kunskapen om hur man kan fixa detta - om inte helt så i alla fall komma i närheten av original.
Nä men dra åt helsicke. Fy fan så det ser ut :/

Ser ut som att man skulle kunna glömt avfettning på bilen som har fått ligga o gro lite och sedan torkat in. Det kan ge liknande rinnings-fläckar.

Men vad som har hänt med torkar-armen och plasten runt omkring är för mig som har pysslat med detta helt otroligt. Och att man sedan lämnar ut bilen såhär till kund är tamefan skandal.

KRÄV att detta fixas, OMGÅENDE. Du kan inte vänta till mitten av augusti med detta. Seriöst. Stå på dig. Du har all rätt på din sida!
Mitt plastskydd på ovansidan av bakkofångaren (XC60 R-design) ser likadant ut som din plast. Jag måste underhålla med Vista någon gång i månaden. Idag när jag gjorde en riktig dundertvätt med både petrolium- och alkalisk avfettning så det skyddet försvann helt blev den riktigt jäklig. Blir nog 4-5 omgångar vista.

Självklart ska ditt Ditec-center lösa problemet för dig. Går det inte med kemikalier så är det ju byte av plast. Dom måste ha en försäkring som täcker sånt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]