Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det ni har lätt att jämföra är matrialet.
Det som är svårt att jämföra är vad makanikern gör på servicen & makanikenrns kompitens på just din bilmodell.
Oscar94 skrev:Jobbet blev gjort bra iallafall. Och dom lämnade garanti på jobbet...

Vad skönt att du är nöjd, det är ju huvudsaken.

Att jobbet blev bra gjort betvivlar jag inte, jag bara udrar hur du kan veta att meken har rätt känsla i fingrarna kopplat mot hur det ska kännas på just din bil & at hans ögon tottat på rätt ställen på bilen.
Carman är stolt Volvomek och det fore fan om han inte skrev som han gör att sedan volvo tar hutlöst bra betalt för att göra sitt jobb är naturligtvis ett problem både för Carman och oss andra.
Kunnandet och resurserna borde ju vara större på volvo så i det perspektivet så finns det ett mervärde att serva på volvo men inte i de propotionerna som nämdes i ovanstående fall, prisätter man så ja då får man inga kunder.
Jag gör det mesta med mina bilar och det jag inte kan det lär jag mig bla av er här på forumet och via en verkstadshandbok.
Det enda jag inte har dissikerat är automatlåde hus men sedan så har jag varit på det mesta som brummar och rullar både för att det är lärorikt och riktigt lönsamt.
De pengar som jag sparat på att göra sådant i egen regi har jag spenderat på att köpa "roliga saker" ex en Mustang GT Cab MC MM MM
Användarvisningsbild
av CarMan
Nu varierar ju priserna på alla de ca 80 Volvo verkstäder som finns i Sverige, så det är jo svårt att diskutera pris.
Men här i byn är inte Volvo dyrare än de andra verkstäderna.
Dom gånger det skiljer mycke i pris så beror det på att man inte utför samma arbete! (tillexempel manke man inte gör rent vevhusventilatonen, eller byter gasfilter m.m.)
Desutom får man ju inte Volvo assistans i näst ömkande 12 månader !
Sen den där mjukvaru uppdateringen.
Mjukvaruppdateringen är nog det som irriterar mest, att man kan ta så svinaktigt bra betalt för något så simpelt ,en kostnad som bärs av så många och som bara går rakt ner i fickan på volvo centralt (ej de lokala ÅF).
Det visar att där man har monopolställning ja där utnyttjar man den till det yttersta.

Det mina herrar och damer, det om något är ett skäl till att INTE serva på Volvo
Användarvisningsbild
av CarMan
nu koatar ju mjukvaran vid service 0:- & ÅF tar 0:- för att ladda ned den.
Tråden handlade väll om var man skulle serva bilen?

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]