Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
gooose skrev:Att du inte får så mycket mer effekt på senaste årsmodellen av Polestar har det vart ett längre tag nu
Efter 1 år när nästa årsmodell släpps då kan man få mer effekt eller att fler motor modeller finns tillgängliga för optimering

Tex så kunde man inte uppgradera åm 2010 163Hk AWD till 225 hk när dom släpptes och när bilen vart 1 år så gick detta har själv utfört detta på ett par bilar

Så vänta tills du börjar vänja dig vid bilen så efter ett år så får man en ny bil igen

polestar har denna info ej återförsäljare dom är inte uppdaterade inom detta område

//Gooose
Som du kan se i spalten brevid så är jag lite bortskämd med effekt och jag har trimmat i princip allt jag haft därav så vet jag att man aldrig blir helt nöjd och att det krävs mycket mer för att det skall kännas som "mer" och från 175 till 195 är...gäsp. När man kan handla 245 för samma pris mao så måste Polestar bli billigare eller ge mer effekt....
av oldtimersmc
gooose skrev:Att du inte får så mycket mer effekt på senaste årsmodellen av Polestar har det vart ett längre tag nu
Efter 1 år när nästa årsmodell släpps då kan man få mer effekt eller att fler motor modeller finns tillgängliga för optimering

Tex så kunde man inte uppgradera åm 2010 163Hk AWD till 225 hk när dom släpptes och när bilen vart 1 år så gick detta har själv utfört detta på ett par bilar

Så vänta tills du börjar vänja dig vid bilen så efter ett år så får man en ny bil igen

polestar har denna info ej återförsäljare dom är inte uppdaterade inom detta område

//Gooose
Menar du att Polestar ligger inne med info om sina produkter som inte ÅF har så Pm a mig omgående.
Friendly // Per
av Jody
Talade med Polestar idag på telefon eftersom jag går och väntar på leverans av en V70 D5 MY12.

Till V70 D5 MY12 blir det 230 hk / 480 Nm.
De är inte klara med prestandamätningar ännu gällande acceleration.
Släpps i juni.
Användarvisningsbild
av apersson850
OK, då får man känna först hur bilen verkar utan, och ta ställning till det sen. Ja, förresten, den hinner ju inte levereras förrän i slutet av juni ändå!
Användarvisningsbild
av gooose
oldtimersmc skrev:

//Gooose
Menar du att Polestar ligger inne med info om sina produkter som inte ÅF har så Pm a mig omgående.
Friendly // Per
All info som Polestar/volvo släppt om vad som finns att tillgå för olika modeller finns självklart tillgänglig för alla ÅF men "intresset" på anställda hos ÅF är minst sagt varierande Jag har kollegor hos mig som inte har en aning om detta och andra som kan allt

Så det var detta jag menade Går du till din ÅF så kanske du pratar med en person som inte är helt insatt i det du frågar om

Inte att någon döljer något

//Goose
av dr303
Jag Polestar optimerade min V70 II 2.5T Aut. (2009) från 200HK/300NM till 250HK/370NM
Helt fantastisk skillnad, är som en helt annan bil. Lämnade en Fet BMW i backspegeln :)
Turbon drar vid 3000RPM och fortsatte när automaten växlade, det tog inte många sekunder
upp till 100, sen vidare upp till 170 bara nårra sekunder senare. Rekomenderas varmt
av nilsotto
När kommer polestar trim till D3? Nån som vet, eller är D3 redan optimerad så mycket det går från fabrik?
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]