Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
FWH skrev:
perhall skrev:Navigon 70 plus verkar bra. Premium har fått en del kritik för att extra-features inte funkar. Men vädret är ju bra och coolt att ha.
Vilka features fungerar inte?

Det står ju tydligt på hemsidan att vissa features bara finns i vissa länder, tex parkeringsinfo.
Jag läste ganska översiktligt, på amazon.de, N 70 Premium fick kritik för att vissa funktioner inte fungerade, men det kan ju vara enskilda användare som inte har så bra koll, någon hade mätt tider jämfört med sin gamla GPS som var 2 år äldre och bättre etc. 3,5 i snittbetyg. Men GPS är nog en sån produkt som sällan får 4,5 eller 5,0. Det är liksom rätt mycket grejer som riskerar att inte funka direkt och utan att vänja sig... jag köper gärna en Premium om grejerna funkar, bra med er feedback!/PH
Användarvisningsbild
av Bosse78
Racetwin2 skrev:Ja du kan köra med bara appen och Ecoroute HD (dvs utan att äga en garmin-navigator).

Nej du kan inte köra två enheter samtidigt. Du måste "släppa" uppkopplingen till din navigator om du skall köra appen. Det är av detta skäl samt att appen är alldeles för plottrig (känns inte lika proffsig som en Garminprodukt) som gör att jag mest kör med navigatorn och donglen ihopkopplade.
Tror frågan va om man kan köra handsfree via navigatorn samtidigt som man har dongeln inkopplad, och svaret på det är JA
Användarvisningsbild
av Krollspell
perhall skrev:
FWH skrev:
perhall skrev:Navigon 70 plus verkar bra. Premium har fått en del kritik för att extra-features inte funkar. Men vädret är ju bra och coolt att ha.
Vilka features fungerar inte?

Det står ju tydligt på hemsidan att vissa features bara finns i vissa länder, tex parkeringsinfo.
Jag läste ganska översiktligt, på amazon.de, N 70 Premium fick kritik för att vissa funktioner inte fungerade, men det kan ju vara enskilda användare som inte har så bra koll, någon hade mätt tider jämfört med sin gamla GPS som var 2 år äldre och bättre etc. 3,5 i snittbetyg. Men GPS är nog en sån produkt som sällan får 4,5 eller 5,0. Det är liksom rätt mycket grejer som riskerar att inte funka direkt och utan att vänja sig... jag köper gärna en Premium om grejerna funkar, bra med er feedback!/PH
Se bara till att du kollar på rätt gps, det finns en Premium och en Premium Live. I flera tester, t ex Pricerunners egen testpanel blandar man ihop dessa 2.
av perhall
Krollspell skrev:Se bara till att du kollar på rätt gps, det finns en Premium och en Premium Live. I flera tester, t ex Pricerunners egen testpanel blandar man ihop dessa 2.
På amazon.de skiljer man mellan de två. Som jag fattade det är poängen med Premium att välja en live... annnars kan man nästan lika gärna köpa en Plus./PH
av Cox
Monterad och klar 6990 kr
Enbart Garmin 3790 2583 kr
Så frågan är hållaren med jobb värt 4407 kr
Mitt svar skulle inte tro det hutlöst betalt för en hållare samt jobb. Finns billigare och bättre lösningar att få fast en GPS i bilen anser jag.
Användarvisningsbild
av AndersP
Samma info som tidigare inlägg men från Volvo
https://www.media.volvocars.com/se/enha ... iaid=37240
Småler åt dnna kommentar i volvos text
"Ytterligare unika funktioner är Volvos start-logga och att Volvos verkstäder visas"
det är ju värt en del :roll:
jag betala ca 1000kr för "likadan" montering hos Dialect
av perhall
AndersP skrev:Samma info som tidigare inlägg men från Volvo
https://www.media.volvocars.com/se/enha ... iaid=37240
Småler åt dnna kommentar i volvos text
"Ytterligare unika funktioner är Volvos start-logga och att Volvos verkstäder visas"
det är ju värt en del :roll:
jag betala ca 1000kr för "likadan" montering hos Dialect
Får du Dialect-loggor då istället:)/PH
av perhall
Utmärkt idé! Då har man ju också en "reservdator" som man kan ha vid andra tillfällen. Det är väl bara att köpa en iPad för 4000 + en GPS-app.../PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
V90 läggs ner.

Men ökade gjorde den väl inte heller set[…]

Att tanka en dieselbil motsvarar en laddeffekt so[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste oljeb[…]