Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Degdala skrev:Vad kul med en S80 kompis på detta forum !
Konstigt nog valde jag också mellan BMW320 ED och S80, hade tidigare en 320i-08 som jag trivdes bra med men tyckte jag ville prova nåt nytt.
Den s.k premiumkänslan är lika hög i Volvon som i en BMW.
Har BSR men det är inte alls nödvändigt på något sätt.
Uppdaterade min statistik idag, har nu kört 2722 mil med ett snitt på 0,547 l/mil mätt vid pump.
Grattis till ett bra bilköp Latino.
Är de drive du har BSR till?
Användarvisningsbild
av FWH
dst02 skrev: Är de drive du har BSR till?
Ser ut som det om man tittar på hans profil. :D

"Kör: Volvo S80 1,6 D DRIVe Bröllopsbil-11"
av Latino
Degdala skrev:Vad kul med en S80 kompis på detta forum !
Konstigt nog valde jag också mellan BMW320 ED och S80, hade tidigare en 320i-08 som jag trivdes bra med men tyckte jag ville prova nåt nytt.
Den s.k premiumkänslan är lika hög i Volvon som i en BMW.
Har BSR men det är inte alls nödvändigt på något sätt.
Uppdaterade min statistik idag, har nu kört 2722 mil med ett snitt på 0,547 l/mil mätt vid pump.
Grattis till ett bra bilköp Latino.
Jag håller med dig ang. bmw och och min personliga åsikt är att S80 ser ju fetare ut och man åker bekvämare jämfört mot BMW 320.

Du gjorde och ett bra val med bröllopsbil, dom var väldigt snygga i vit och max utrustade !
Användarvisningsbild
av Degdala
dst02 skrev:Oj, inte kollat så noga på de :P

Hur som helst, går bilen bra me BSR?
Jodå, den går alldeles utmärkt och den största förändringen är man har mer kraft för omkörningar.
Däremot har jag sett andra här på forumet som upplever att det blir mer vibrationer med trimmet aktiverat.
Om/när man får bekymmer med bilen vet man ju aldrig om det beror på uppdateringen heller.
DRIVe fungerar bra även utan trimmet, så skulle jag köpa en till likadan bil är jag inte säker på att jag skulle kosta på en uppdatering.
av Peanuts
Jag har ju BSR till min bil men har det inte i nu eftersom min bil verkar ha klippkort på verkstaden just nu. För att utesluta att felen beror på BSR så tänker jag nu köra utan trimmet ett tag.

Jag tycker även att min bil är lite märklig ibland när jag trimmar/återställer den. Jag använder PPC enligt anvisningarna och när programmeringen är klar så blir bilen svart för att sedan starta om display m.m. Efter detta får jag ofta en massa felkoder rapporterade som bland annat gör att jag måste hålla in startknappen istället för att bara trycka till den. Detta kan dock åtdärdas genom att rensa felkoderna med hjälp av PPC. Någon annan som fått liknande vid användning av PPC?

Vad gäller prestandan med BSR så är det som du säger en märkbar förändring, särskilt vid omkörningar. Dock så tycker att DRIVe slirar så fort jag rör gasen nu under vintern, även när jag kör otrimmat.
av dst02
Peanuts skrev:Jag har ju BSR till min bil men har det inte i nu eftersom min bil verkar ha klippkort på verkstaden just nu. För att utesluta att felen beror på BSR så tänker jag nu köra utan trimmet ett tag.

Jag tycker även att min bil är lite märklig ibland när jag trimmar/återställer den. Jag använder PPC enligt anvisningarna och när programmeringen är klar så blir bilen svart för att sedan starta om display m.m. Efter detta får jag ofta en massa felkoder rapporterade som bland annat gör att jag måste hålla in startknappen istället för att bara trycka till den. Detta kan dock åtdärdas genom att rensa felkoderna med hjälp av PPC. Någon annan som fått liknande vid användning av PPC?

Vad gäller prestandan med BSR så är det som du säger en märkbar förändring, särskilt vid omkörningar. Dock så tycker att DRIVe slirar så fort jag rör gasen nu under vintern, även när jag kör otrimmat.
Kör du dubbfritt? :P
av Peanuts
Sommardäck! :D Nejdå, kör på hederliga, rediga dubbdäck men jag tycker ändå att den slirar lätt i lägre hastigheter när man gasar. Måste vara den enorma kraft som den gigantiska oljebrännaren levererar. *ironi*.
av dst02
Peanuts skrev:Sommardäck! :D Nejdå, kör på hederliga, rediga dubbdäck men jag tycker ändå att den slirar lätt i lägre hastigheter när man gasar. Måste vara den enorma kraft som den gigantiska oljebrännaren levererar. *ironi*.

Ja den e inte å leka med :P
av Voleo
Ja, då har jag kört omkring i två månader och 350 mil med min V70 1,6D Drive. Förbrukning i snitt på Mätaren 0,53 och i verkligheten 0,57. Har haft dieselvärmaren i läge auto men använt den sällan på timer. Bedömer min körning som blandad och ekonomisk. Körde tidigare Mercedes C180 K Automat på ca 0,9 enligt samma förutsättningar. Körmässigt så är motorn något tunn innan turbon börjar ladda och någon racer blir den aldrig, men den gör sitt jobb bra! V70 är ingen sportig och rolig bil i sig men den är bra. Den är ekonomisk, bekväm, tyst, rymlig och ergonomisk. För mig så är det är bra kombination av de egenskaper jag värdesätter mest. På svaret om jag är nöjd så är svaret Ja!

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]

spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]