- ons 22 dec 2010, 18:32
KKR skrev:Eftersom jag anser BF95 vara ett nödbränsle i en flexifuelbil ser jag inget problem i detta. Jag skulle enbart tanka BF95 om tanken är tom, jag behöver åka långt och det bara finns BF95 på macken jag stannat vid. Så varför ska man tanka BF95 och sedan parkera de gånger man går från E85 till BF95...Emiljonsson7 skrev:Okej, jag trodde det, med att man skall köra en viss tid efter byte av bränsleblandning gällde alla bilar som körs på E85. Det står faktiskt i instruktionsboken för 2,5FT också, att man skall köra 15 min efter byte av bränsleblandning.
Ja, nu läste jag inte instruktionsboken innan jag beställde bilen ;) Jag hävdar fortfarande att Fords E85-motorer är för dåligt anpassade. Min förra 2,0F var inte billig (360.000) och jag förväntar mig mer av en ny bil än så. Jag har då aldrig varit med om att man skall behöva mellangasa för att den inte skall dö och att man inte kan tanka hur och när man vill på en modern bil. En dålig lösning helt enkelt. Tycker inte man kan försvara det med en rad i instruktionsboken när man löst det på andra motorer och konkurrenterna inte har samma problem.
Volvo V70 T4F Summum Automat MY14