Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SverreK
Tartryffel skrev:
SverreK skrev:Har hittills inte begripit mig på hur jag går in och ut ur katalogerna på Ipoden dock ??:-/

/Sverre
Tryck på enter så har du hela innehållet i iPoden där, spellistor, podcasts osv.
Ja, jädrar i det. :-)-) Där vara alla spelistor. Nu är jag nöjd på riktigt :D
Vilken grym bil jag har.... Tack för hjälpen

Nu behöver jag bara få högre volym på telefonen så är allting toppen.... Låter som man pratar med nån som håller luren bakom ryggen när han pratar. Och då har jag ändå nästan maxvolym på stereon. Skumt eftersom när man lyssnar på radio, mp3 eller cd är ju nästan volymen på ett minimum och det är ändå "bra" tryck. ??:-/

/Sverre
Användarvisningsbild
av mange69
Momentum skrev:
mange69 skrev:Tackar. Sandiskminnet funkar!
Telefonen funkar som ett USB-minne som jag droppar musiken i på datorn.
Står det nåt på telefonen då du ansluter den till bilen?
En menyruta kommer upp med valen "Anslut telefonen/Installera PC Companion/Ladda telefonen" precis som då jag ansluter den till min dator. Jag väljer alltid det första för att montera SD-kortet så det blir läsbart.

Synd bara att det inte går att spela musik/Spotify via BT på stereon 8) . Det funkar ju med BT-headset.

@Sverre. Har du även höjt volymen på BT-volymen på telefonen?
av SverreK
mange69 skrev: @Sverre. Har du även höjt volymen på BT-volymen på telefonen?
Skall kolla det. Tack för tipset.

/Sverre
av Noodles
@mange69 (eller nån annan som har något bra tips)

Jag får upp laddar... och oläsbar en stund efter att jag anslutit telefonen (SE X10i), nån som fått det att funka med en SE Android?
Har inte provat med USBminne, än, men jag antar det kommer funka finfint, men det vore trevligt om man kunde spela det man har på telefonen (som tänkt). :)

Låtarna på telen är drag&droppade från PCn, inge PC Suite eller SE program har avänds.
av Noodles
Ingen som har fått det att funka, med nån SE Android (X10, X10mini/pro eller X8)
Testade telefonen i BD-spelaren, och där funkade den fint.
av Noodles
Funkar med USBminne nu iaf :)
Men, går det att få så att musiken visas i sina mappar, eller är det för mycket begärt?
Drog över 2st album i MP3 mappen på minnet, men i stereon ligger alla låtar i samma lista.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
USB har funkat kanon bra men nu strular det.

Skumt, köpte ett nytt Standard Sandisk 16Gb, helt rent utan U3 och annat skräp och ren FAT32. Det gick att spela 3-4 låtar sen tar det tvärstopp på en melodi och inget hjälper. Inga felmeddelanden,går inte och byta låt ens,det är bara tvärlåst på en viss låt.

Problemet är bilens minne, även om jag tar ur USBstickan, stänger av bilen osv och provar nästa dag så försöker bilen fortsätta på exakt samma låt där det låste dagen innan (som den minns) och det blir tvärlåsning på direkten.
Användarvisningsbild
av Momentum
VolvoB20 skrev:USB har funkat kanon bra men nu strular det.

Skumt, köpte ett nytt Standard Sandisk 16Gb, helt rent utan U3 och annat skräp och ren FAT32. Det gick att spela 3-4 låtar sen tar det tvärstopp på en melodi och inget hjälper. Inga felmeddelanden,går inte och byta låt ens,det är bara tvärlåst på en viss låt.

Problemet är bilens minne, även om jag tar ur USBstickan, stänger av bilen osv och provar nästa dag så försöker bilen fortsätta på exakt samma låt där det låste dagen innan (som den minns) och det blir tvärlåsning på direkten.
Om du tar bort den felande låten då?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Momentum skrev:
VolvoB20 skrev:USB har funkat kanon bra men nu strular det.

Om du tar bort den felande låten då?
Grymt svårt att veta vilken låt det är för stereon vägrar visa titeln när den toklåser.

Och prova sig fram går inte heller eftersom den letar upp låten och toklåser så fort jag stoppar i minnet så jag kan inte börja om och spela från början av låtar heller..

Får radera rubbet och börja om med allt från scratch verkar det som. Jag har ju femioelva olika musikspelare men maken till kass felhantering, undermåligt användarinterface och dåliga felmeddelanden som volvostereon presterar har får man verkligen leta efter. Känns tidigt 70-tal på något sätt.

Det står inget om vilken plast det är! […]

Tysta sommardäck V90

Innan jag köpte min v90 t6 my22 provade jag s[…]

Har precis bytt tomgångsventilen men inte te[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,