Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MeandI
Mats skrev:Nu är tjänsten igång.
https://minvolvo.volvocars.se/index

Jag valde att skapa nytt konto. Chassinummer (6 sista siffrorna) behövde men, hittas hos transportstyrelsen.
Fick inget mail om att kontot var aktiverat. Gjorde en reset av mitt lösenord och då skickade dem ett nytt på en gång.
Användarnamnet = mailadressen

/Mats
Samma här funkar sedan i helgen (körde samma trick dvs reset av lösenord). Jag ser både nuvarande bil och den beställda.

/Micke
av Cox
Vilket jävla skämt detta är, har fått många mail från siten, testar att logga in...skapa ett nytt lösen ....ingen reggad användare finns. Nå testar att skapa nytt konto får då till svar se nedan.
Din bil uppfyller inte kraven för att skapa ett konto i Min Volvo. Min Volvo är kundportalen för dig som köper en ny Volvo eller gör en Volvo Service 2.0 (gäller årsmodell 1999 och nyare).

Till saken bilen i fråga har alla stämplar i boken service utförd på Volvo verkstad.
Jaja denne site lär inte bli välbesökt.
Användarvisningsbild
av FWH
Vad finns på denna site om man lyckas logga in?
av MeandI
Man ser sina bilar (i mitt fall min nuvarande och min beställda). Man kan välja servicekille och lite annat. Men det är mkt länkande till nyheter på andra siter. Bra upplägg men lite tomt på innehåll so far. Det mest intressanta är väl för oss som beställt nytt att vi ska kunna se vart i flödet man ligger och kan se prel lev tid (ut från fabrik antar jag då).

Innan jag gjorde reset på mitt konto i helgen så provade jag att reg'a mig med ordernr osv men då det inte funkade så skickade jag ett mail (kom upp en länk när man hade problem) och det ringde en person från Volvo i måndags desstuom! Men då hade jag ju redan kommit in :-)

Alltså, kan nog bli något, snyggt upplägg överlag men lite innehållsfattigt. Man kan ju tycka att service etc som man gjort borde synas. Hoppas man gör något bra av detta nu!
Användarvisningsbild
av mange69
För mig säger den "det finns ingen bil med de angivna värdena". Har dubbelkollat i vindrutan och på transportstyrelsen så chassinr stämmer. Har bara tagit de sista 6 siffrorna... :???:
av Linqid
mange69 skrev:För mig säger den "det finns ingen bil med de angivna värdena". Har dubbelkollat i vindrutan och på transportstyrelsen så chassinr stämmer. Har bara tagit de sista 6 siffrorna... :???:
Samma här..
Användarvisningsbild
av 164E
En kul infogrej är att man kan se verkstadsbesöken + vad som reggats som åtgärder från det bilen levererades under historikfliken :-)-)
Senast redigerad av 1 164E, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Momentum
Linqid skrev:
mange69 skrev:För mig säger den "det finns ingen bil med de angivna värdena". Har dubbelkollat i vindrutan och på transportstyrelsen så chassinr stämmer. Har bara tagit de sista 6 siffrorna... :???:
Samma här..
Samma även här - vi har nog inte Volvo bilar
av ZizzoZ
Momentum skrev:
Linqid skrev:
Samma här..
Samma även här - vi har nog inte Volvo bilar
Min står det att den är äldre än 1999. Den är 2 månader gammal...

edit:
Testade att "glömt mitt lösenord" fyllde i min mail och fick nytt lösen. Med det kunde jag logga in. Så testa det ni oxå då kanske det funkar.
av markgard
Får samma fel jag. "Det finns ingen bil med de angivna värdena" står det under rutan för regnummer när jag försöker. Irriterande.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]

Vida 2014D

ladda ner och bränn en dvd,

Vida 2014D